#Promise - Del 7

Tidigare:
När vi kom dit så var det nästan helt tomt, eller jag tror att det satt någon på en gunga lite längre bort. Hon såg så ensam ut.. Och satt med blicken rakt ner i marken. 

Jag tittade på Cloé och hon såg medlidandes på tjejen.
När vi kom närmare så såg jag att jag kände igen henne lite smått.
Men vänta.. Är det Dakota?


Vi gick ännu närmare henne, och nu såg jag att det var Dakota. Hon verkade inte märka oss. Jag sa ett osäkert "Hej" och hon tittade långsamt upp.
Jag såg direkt att hon hade gråtit, all hennes smink hade runnit och hennes ögon var blodsprängda.
- Hur mår du? Frågade jag och tittade medlidandes på henne. 
- Sådär. Svarade hon och tittade på mig. 

Cloé kom närmare mig och vi satte oss på gungorna bredvid. Vi satt och pratade med henne en stund för att hon inte skulle känna sig så ensam, eller ja, jag pratade med henne. 
Cloé pratade inte så mycket, för jag antar att det är lite spänt mellan dom. 

Mitt i allt pratandes så plingade det till. Jag hann inte reagera fören jag hörde Dakota prata i mobilen. 
*Ahh..Det är inget...jag kommer..hejdå..kram..*
-Jag måste gå hem..Men tack för att ni kom. Sa hon och gav oss ett osäkert léende. 

Cloé's perspektiv:

När Dakota gick så satt vi kvar en stund. Jag märkte att hon var riktigt ledsen. Även om hon, Amber och Samantha har varit elaka mot mig så tycker jag ändå synd om henne. 
Jag och Justin satt bara där, vi sa ingenting. Det var tyst, men inte sådär pinsam tystnad utan bekväm tystnad. 
Jag satt och funderade på hur otroligtn det faktiskt är, att man kan vara nästan helt ensam i skolan och sen bara helt plötsligt dyker någon upp och man känner inte sig så utanför längre. Om ni förstår vad jag menar. 

Jag reste mig upp och Justin förstog min vink och reste sig upp han med. Vi gick mot mitt hus och när vi kom in så kände jag en doft, en doft av nybakat. 
- Hej Cloé! Utbrast mamma från köket.
- Hej!
Hon kom till oss för att ge mig en kram när hon upptäckte att Justin också var med. 
- Hej! Cathrin! Sa mamma till Justin och sträckte fram handen.
-Justin! Svarade han artigt och skakade hand. 

Vi gick in till köket och jag fick se min favoriträtt, hemalagad pizza med Rocky road glass till efterrätt! 
Jag och Justin satte oss ner och högg sedan in. Det var så otroligt gott! Jag tror inte att jag har ätit så mycket på länge!

När jag var mätt så la jag besticken gämte varandra och bar sedan disken till diskmaskinen. 
När Justin hade sätt vad jag hade gjort så gjorde han likadant. Vi satte oss i soffan och efter bara några minuter så ringde Justins mobil.

*Okej mamma, kommer. Kram*
- Jag måste hem. Utbrast Justin och tittade på mig.

Jag gick med honom till hallen och när han tog i och öppnade den tunga vita dörren så fick vi se en grön gammal volvo stå utanför. 
-  Hejdå! Sa han och gav mig en varm kram.
-  Hejdå! Svarade jag och besvarade kramen.

Jag såg honom hoppa in i bilen. Och jag följde med blicken när bilen försvann ner för gatan.
Jag vände på klacken och satte mig tungt ner i soffan.
Jag satt och funderade på idag, allt med Dakota, vad hade hänt?

Jag kollade Twitter och Facebook en sista gång och sedan somnade jag med absolut ingenting i tankarna.

*PPPPPPPPPPIIIIIIIIIPPPPPPPPP!*

Jag ställde mig upp och gjorde om allt man gör varenda morgon. Duscha, klä på dig, sminka sig lite, borsta håret och tänderna och sedan äta frukost. And then school.

Jag tröck in kåden i låset och snart var det öppet.
Precis när jag hade grabbat tag om engelska böckerna så upptäckte jag att Justin inte var här. Han som är så noga med tiden. 
------------------------------------------------------------------------------------------------
SRY FÖR KASS UPPDATERING I HELGEN! MEN VI GÖR SÅ GÅTT VI KAN! ♥
BIEBERLOVE TILL ER LÄSARE!

Kommentarer
elin

SUPER :D

2011-03-13 @ 21:49:39
kändisblogg

SKIT BRAA½:D MER:D

2011-03-13 @ 22:17:34 | http://hollywoodgossips.blogg.se/
Madde

mER!

2011-03-13 @ 22:28:40 | http://karinbeatrice.blogg.se/
Anonym

ASBRA

2011-03-14 @ 09:48:23
Törnkvist

Spännande........:-)

2011-03-14 @ 14:58:52
ciaRA

omg läste alla avsnitten det är sjukt BRA!!!! MEEEER;^)

2011-03-14 @ 15:40:38 | http://meanyoume?.blogg.com
Svarten97

Meeeeer :D

Bieberlove to u 2 :))

2011-03-14 @ 16:45:38 | http://Svarten97.devote.se
noova

...... '

2011-03-14 @ 17:26:29
Maya

bra :D läs min bloggoxå en novell blogg men har gjort ganskamånga eppi::D XD

2011-03-14 @ 19:43:00 | http://jbieberstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback