#Promise - Del 30

Tidigare:
När vi ätit upp våra glassar bestämde vi oss för att gå och kolla lite i olika affärer, så vi lämnade fiket och gick sedan tillbaks till bilen för att åka till Ontario mall där det finns flera affärer.


Vi gick länge omkring och tittade i massa roliga affärer.
- Den här skulle väl passa dig? Sa Justin och höll upp ett litet bebis plagg.
- Ha-ha. Svarade jag och skakade på huvudet.
Justin flinade och hängde sedan tillbaka plagget.

Efter en liten stund så fick jag syn på en liten rosa klänning som hängde borta i ett hörn. Jag gick fram till klänningen och höll upp den och sa:
- Justin? Den här skulle vara perfekt på dig!
- Haha, ja, verkligen! Svarade Justin ironiskt.
Jag hängde tillbaks klänningen och sedan vandrade vi vidare.

- Cloé? Sa Justin när vi satt i bilen påväg hem till mig.
- Ah Justin? Svarade jag och såg på honom undrandes.
Han tittade på mig och sa sedan:
- Jag är glad att vi har träffats igen.
- Jag med.. Svarade jag och log varmt emot honom.

Han log och riktade sedan blicken mot vägen igen, utan att sluta lé. När han fått syn på vårat hus sken han upp som en sol och svängde upp mot huset och parkerade sedan bilen. Han flippade håret ett par gånger i backspegeln och rättade sedan till jackan. Jag flinade och hoppade sedan ut ur bilen. Jag väntade in Justin och sedan började vi gå mot dörren. Jag såg på honom att han var lite nervös, varför vet jag inte? Men det går väl över snart antar jag..

- Hemma! Ropade jag när ytterdörren slets upp. Jag och Justin gick mot köket, och fick genast syn på mamma. 
- Hej Mrs. Reed! Sa justin och räckte fram handen.
Mamma besvarade hälsningen och sa samtidigt,
- Du kan kalla mig Scarlett.

Efter våran lilla pratstund så gick vi båda upp på mitt rum. Justin satte sig direkt i min säng och plockade upp en liten bok som låg på mitt nattduksbord. Jag slängde mig mot honom och tog tag i boken.

- Oj, förlåt.. Var det din dagbok? Sa Justin generat.
- Ehm, ne.. Svarade jag och tittade osäkert på honom.
- Vad var det då?
- Inget.
- Okej.. Svarade han vänligt och gav mig ett lätt léende.

Vi hann inte göra mycket förän pappa ropade att maten var klar. Vi rusade snabbt ner mot köket och satte oss vid det nydukade bordet. Justin satte sig på stolen brevid mig och sedan högg vi in.
- Det var otroligt gott Mr.Reed. Sa Justin och tittade på pappa som hade hand om grillningen. 
- Tack Justin! Svarade han och tog en stor tugga av köttbiten. 

Jag kände lite då och då hur mina ben snuddade vid Justins, och det kicklades till i magen på mig. 
Justin tittade också på mig lite då och då, och jag kunde självklart inte låta bli att lé mot honom. 

Mamma hade självklart tusentals frågor till Justin om hans karriär och turn. Och ska jag vara helt ärlig gillar jag inte att prata om det så mycket, det får mig bara att tänka på att han snart måste lämna mig här, igen.

När vi hade ätit upp så la jag besticken sida vid sida på tallriken och bar sedan ut disken mot köket. Justin kom snabbt efter mig och gjorde samma sak.

- Ska jag hjälpa till med något Scarlett? Sa han och satte betoning på Scarlett.   
- Det var snällt av dig, men det är okej, gå och hitta på något kul istället. Svarade hon.

Vi rusade ut i vardagsrummet och slängde oss i soffan. Jag vände mig mot Justin och sa sedan:
- Kan du kolla vad klockan är?
- Visst. - Halv åtta är den. Svarade han.
- Okej. Men skulle vi åka hem till dig eller? Jag kan gå och prata med mamma och pappa. Sa jag och satte mig upp.
- Ja, gör det. Svarade han och jag reste mig och upp gick in till köket igen. 

- Mamma? Pappa? Går det bra om jag sover hos Justin inatt?
- Jag vet inte gumman.. Vi har inte umgåtts med dig så mycket på sista tiden. Sa mamma.
- Nej men.. Jag vill ta vara på tiden med honom, ni vet ju att han åker snart.. Sa jag besviket. 
De kollade på varann och sedan sa mamma: 
- Ja.. Okej då. 
- Tack, ni är bäst!

- Det gick! Sa jag när jag kommit tillbaks till vardagsrummet där Justin satt. 
- Bra! Svarade han och sken upp.
- Ja, men jag ska upp och packa, följer du med?
- Yes!

När jag var klar med packningen gick vi ner, drog på oss våra skor, sa hejdå till mamma och pappa och lämnade sedan huset.
----------------------------------------------------------------------------------------
VAD VAR DET FÖR BOK? & VAD KOMMER ATT HÄNDA HOS JUSTIN?
STAY TUNED..


Kommentarer
Johanna

mer mer :D

2011-05-15 @ 15:05:04 | http://johannaviveca.blogg.se/
Anonym

meeeeeeer!!!

2011-05-15 @ 15:52:51
Anonym

riktigt bra! :D

kanske ett fotoalbum eller så? ;) meeeeeeeeeeer!

2011-05-15 @ 16:07:10
bieberlover

meer!

2011-05-15 @ 19:39:16 | http://bieberlover.webblogg.se/
Anonym

Cleo kan ju följa med på Justins tour ! Hon hade väl något lov när Hans tour började igen ? Och så kan det ju typ gå liiiite över gränsen på vänskap hemma hos Justin... ;p

2011-05-15 @ 20:38:10
alice bieber ;)

skiet bra meeeer <3

2011-05-15 @ 23:21:46 | http://ultimatealice.blogg.se/
Anonym

Asbra

2011-05-16 @ 00:06:43
Anonym

längtar massor till nästa kapitel :D

2011-05-19 @ 12:38:56
elin

asbra :D

2011-05-19 @ 21:52:49 | http://elinohrn.devote.se
Anonym

Meeer plz !<3

2011-05-19 @ 23:09:10
Lisa

Jaa fortsätt snällaaa!

2011-07-16 @ 15:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback