#Promise - Del 32

Tidigare:
Jag gick och hämtade två stora handdukar och när jag kom tillbaks gick vi ner till poolen. Vi slängde ner handdukarna i en hög på stenplattorna och satte oss sedan brevid varandra vid poolkanten. Jag stoppade ner mina ben i vattnet och rös till när jag kände kylan.

- Är det djupt? Frågade Cloè.
- Nja, du bottnar.
- Bra!

Hon tog ett djupt andetag och lyfte sedan ner sig själv i vattnet. När hon skrikit klart så kollade hon på mig med en mallig blick och sa sedan:
- Kommer du eller badkruka?
- Haha, OM jag gör. Svarade jag och hoppade ner så det skvätte över hela henne.
- Åhhhhh! Det där var inte schysst.
- Ta det lugnt, det är bara vatten. Svarade jag skrattandes.


Jag kände hur en sval vindpust sveptes över min bara överkropp och jag rös till. Min blick riktades mot Cloé som såg ut att frysa hon med.

- Dags att gå upp? Frågade jag henne samtidigt som jag simmade mot poolkanten.
- Haha, jag tror nog det! Svarade hon och fnissade lite tyst.

Cloé kom närmare och vi båda masade oss upp ur poolen. Jag böjde mig ner mot handdukarna och grabbade sen tag i dom.
-  Här! Sa jag och räckte fram en av dom till Cloé.
- Tack. Svarade hon och virade den sedan runt sig.
 
 Jag torkade mig lite lätt och for sedan upp på mitt rum för att byta om. Jag plockade fram ett par gråa mjukisbyxor och en svart t-shirt. När jag hade fått på mig kläderna så tog jag min mobil som låg på skrivbordet och gick sedan bort till badrummet där Cloè var för att se om hon var färdig, vilket hon var. Så vi gick ner till köket för att hämta något gott att äta och dricka.
- Du kan ta ut två läskburkar från kylen så häller jag upp godis. Sa jag till Cloé när vi kommit ner.
- Okej, cola eller fanta? Frågade hon med kylskåpsdörren på glänt.
- Cola, tack. Svarade jag vänligt medans jag tog ut påsen med Swedish Fish som mamma köpt tidigare.

Jag plockade fram en medelstor glasskål där jag sedan skulle hälla upp godiset. När colaburkarna var framme och godiset var upphällt så tog vi med oss allt och gick sedan upp till mitt TV-rum.
- Om du går och väljer en film där borta så sätter jag på TV:n. Sa jag och pekade mot den stora filmhyllan.
- Visst. Svarade hon och log varm emot mig.

Cloè's perspektiv:

Jag gick bort till filmhyllan och började med att kolla på filmerna som stog på den översta hyllan. Efter nån minut hade jag tagit ut tre filmer som jag sedan höll upp framför Justin.
- Vilken? Frågade jag.
- Den där! Svarade han och pekade på filmen A walk to remember.
- Okej! Sa jag och la ner den på bordet för att sedan gå och ställa tillbaks dem andra filmerna.

Justin tröck i filmen i  dvdsplelaren och för-reklamen sattes igång. Jag satte mig tillrätta i soffans hörn och strax därefter kom Justin och slog sig ner i soffan. Han tröck på PLAY och filmen sattes igång.
Våra blickar var hela tiden riktade mot TV-skärmen.

När ungefär halva filmen gått frågade jag Justin:
- Har du en filt?
- Fryser du? Frågade han.
- Ja..
- Okej, men kom här istället. Sa han och sträckte ut armen.
Jag kollade undrandes på honom men gick sedan och satte mig tätt intill honom. Han la sin arm runt mig och jag la försiktigt ner kinden mot hans bröstkorg.

Justin's perspektiv:

Tio minuter efter att Cloè lagt sig brevid mig hörde jag hur hennes andetag blev allt tyngre och tyngre, och jag förstod då att hon hade somnat. Jag kollade ner på hennes ansikte och kände hur ett lèende spred sig över mina läppar. Varför så söt?

När filmen var slut reste jag mig försiktigt upp och la en kudde under Cloès huvud. Sen la jag en filt över henne och stängde av TV:n. Innan jag lämnade rummet satte jag mig på soffkanten brevid Cloè och kollade på henne en lång stund. Jag pussade henne försiktigt på pannan och gick sedan med tysta steg ut ur rummet.

När jag hade borstat mina tänder och sköljt av ansiktet gick jag över till mitt rum. Jag släckte taklampan och gick sedan bort till min säng där jag bäddade ner mig.
Jag slöt mina ögon och det ända som fanns i mina tankar var Cloè. Känslan när hon lutade sig mot mig var obeskrivlig. Jag tror jag är kär, på riktigt..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hmmm.... Vad tror ni händer?! Har Cloè känslor för Justin eller vill hon bara vara vänner?? Kommentera!

Kommentarer
sofia

awww, vad gulligt! :') meeeeeer!

2011-06-02 @ 19:40:29
teresia

meeeeeeeeeer :D:D:D:D:D:D:d.

2011-06-02 @ 22:58:21 | http://teresiadomander.blogg.se/
Anonym

meeeeeeeeeeeeeer!

2011-06-02 @ 23:57:31
amanda!!!!!!

2011-06-03 @ 12:51:54
amanda!!!!!!

jättebra!!!!!! men kan ni inte försöka göra lite längre, snälla?!??! <3333333

2011-06-03 @ 12:52:27
Anonym

mer

2011-06-03 @ 13:08:56
sanna

åh hoppas nästa kommer ikväll!!!! snälla???? bästa novellen :) ska säga den till alla minaaa kompisaarR! :D:D:D:D

2011-06-03 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback