#Promise - Del 33

Tidigare:
Tio minuter efter att Cloè lagt sig brevid mig hörde jag hur hennes andetag blev allt tyngre och tyngre, och jag förstod då att hon hade somnat. Jag kollade ner på hennes ansikte och kände hur ett lèende spred sig över mina läppar. Varför så söt?

När filmen var slut reste jag mig försiktigt upp och la en kudde under Cloès huvud. Sen la jag en filt över henne och stängde av TV:n. Innan jag lämnade rummet satte jag mig på soffkanten brevid Cloè och kollade på henne en lång stund. Jag pussade henne försiktigt på pannan och gick sedan med tysta steg ut ur rummet.

När jag hade borstat mina tänder och sköljt av ansiktet gick jag över till mitt rum. Jag släckte taklampan och gick sedan bort till min säng där jag bäddade ner mig.
Jag slöt mina ögon och det ända som fanns i mina tankar var Cloè. Känslan när hon lutade sig mot mig var obeskrivlig. Jag tror jag är kär, på riktigt..
¨

En lätt gäsp letade sig ut ur min mun och jag satte mig långsamt upp på sängkanten. Jag slängde en blick mot spegeln' och granskade min spegelbild. Jag gick sedan mot mitt badrum och öppnade handduksskåpet. När jag hade fått ut en handduk så åkte kläderna av och inom kort befann jag mig i duschen.

Jag lät det lagomvarma vattnet rinna ner för min kropp och jag kände mig genast mycket piggare. Vattnet skruvades sen av och jag virade den stora, mjuka handduken runt min bara midja. När jag sedan hade fönat mitt hår i ungefär fyra minuter så flippade jag det ett par gånger och tillslut låg det perfekt

Cloé's perspektiv:

Ett svags solljus lös in genom fönstret. Jag blinkade ett par gånger för att få en tydligare blick på omgivningen. Jag upptäckte då att jag låg kvar i soffan - sen igår kväll, jag somnade visst till filmen.
Jag sträckte mig efter min mobil som låg på bordet och tröck på en knapp för att skärmen skulle lysas upp, och såg då att klockan var 09.43.
Jag la tillbaka mobilen på bordet och reste mig sedan långsamt upp och vandrade mot badrummet.

När jag kom in så mötte jag min inte-så-vackra spegelbild. Mitt hår stog åt alla håll och min blick sökte snabbt efter en hårborste, för att lösa problemet. Efter några drag låg det hyfsat bra, och jag gick för att byta om.

Jag drog på mig min vita blus som jag hade lyckats få mig igår och ett par ljusa shorts. Jag drog sedan några drag med mascaran och lät min bruna hy göra resten av jobbet.

- Godmorgon, Cloé! Utbrast Pattie när jag kom in i köket.
- Godmorgon! Svarade jag glatt men förvånat över att hon redan var hemma.
- Vad har du Justin? Frågade hon.
- Jag hörde att duschen var igång, så jag antar att han duschar. Svarade jag och slog mig ner på en av stolarna.
- På så vis. Svarade hon och gav mig ett varmt lèende. - Är du hungrig? Fortsatte hon sedan.
- Ja, rätt så.
- Okej, men kolla i kylskåpet om du hittar något gott. Känn dig som hemma. Sa hon och gick sedan ut ur köket med en stor kopp kaffe i handen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vääääääääldigt kort, men det får duga! :) Kommer mer imorgon!

Kommentarer
sofia

jättebra! och bra uppdatering nu också, det gillas ;D

2011-06-04 @ 11:43:13
amanda

kort men bra!!!!! :D mer

2011-06-04 @ 19:12:33
Bella

jag är inne nu :D

2011-06-04 @ 20:25:14
Johanna

mer mer :D

2011-06-04 @ 21:12:17 | http://johannaviveca.blogg.se/
Anonym

-meeeeeeeeeeeer!!

2011-06-05 @ 14:12:11
Anonym

meeeeeer :D

2011-06-05 @ 14:44:34
Anonym

meeeeeer!!

2011-06-05 @ 18:14:09
Anonym

meeeeeer!!

2011-06-05 @ 18:14:09
Anonym

meeeeeer!!

2011-06-05 @ 18:14:09
Juliaa&Gaby

bra! fin design!

kolla gärna in våran! :)

2011-06-10 @ 15:40:16 | http://bieberprank.blogg.se/
Julia o Fanny

Läs och kommentera vår nya novell :)

2011-06-10 @ 22:55:39 | http://bieberdirection.blogg.se/
Bella

sv: Hej! Jo, jag hade börjat men tänkte göra om för det blev inte särskilt snyggt, men visst, jag kan göra en till eran Gomez blogg! Har ni några önskemål? :)

2011-06-22 @ 15:44:04 | http://justinbstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback