#Promise - Del 28

Tidigare:
Jag stäckte mig mot henne och gav henne en varm kram, och direkt när jag snuddade henne så kände jag hur ett stort léende spreds över mina läppar.
- Vi kanske måste gå nu. Hörde jag henne säga efter ett tag. 
- Ja! Det var trevligt att träffas Brooke. Svarade jag och log. 
- Detsamma! Svarade hon och besvarade léendet. 

Ytterdörren stängdes igen och jag och Cloé bar oss av mot bilen. Jag rusade mot passagerarsätet och öppnade dörren åt henne.
- Åh, tack! Utbrast hon och log brett.
- Allt för dig! Svarade jag och blinkade.
 
Vi knäppte på oss säkerhetsbälterna och sedan bar det av. Nu ska vi bowla!


- Gillar du att förlora? Frågade jag och flinade mot henne.
- Nej, därför hade jag inte tänkt att göra det heller.
- Värst vad du tänker då..
- Visst gör jag? Sa hon och log malligt.
Jag svarade inte, utan riktade blicken mot vägen och gav ifrån mig en suck och skakade på huvudet med ett lèende på läpparna.

Cloè's perspektiv:

I bilen påväg till bowlinghallen så kom jag på att jag inte frågat mamma eller pappa om det var okej att jag åkte, vilket jag visste att det var men jag hade i vilket fall som helst inte berättat för dem. Så jag låste upp mobilen som jag höll i handen och knappade in ett sms som jag skickade iväg till mamma.

*Hej mamma, skulle bara säga att jag åker och bowlar med Justin! Vi ses senare, puss :)*

Tre minuter senare plingade det till i mobilen och jag låste upp den. 1 oläst meddelande, från mamma.

*Hej gumman! Okej vad trevligt, du får hälsa från mig! Puss*

Jag log och läste snabbt igenom sms:et en gång till, sen la jag ner den i byxfickan.

- Jag ska hälsa från mamma. Sa jag och kollade mot Justin.
- Tack, du får hälsa tillbaka sen. Sa han och log.
- Det ska jag göra.. - Hur långt långt är det kvar? Fortsatte jag sedan.
- 5 minuter bara.
- Okej..

Ungefär 5 minuter senare körde vi in på parkeringen och Justin stannade bilen. Vi klev ut och Justin låste bilen. Sen gick vi mot ingången. Justin slet upp den tunga glasdörren och smet in. Och precis när jag skulle gå in så smälldes dörren igen rakt framför mig.
- Man tackar.. Sa jag ironsikt till Justin när jag hade kommit in. 
- Oj, sorry! Svarade han och hånlog.
- Ha-ha. Svarade jag och vi började gå mot reseptionen.

Jag kunde inte sluta att lé när jag var i Justin's sällskap, och jag är ganska säker på att han inte kunde det heller.
 - Välkommna! Sa en söt tjej i ungefär 20 års ålder när hon hade sätt oss. - Jag måste bara fråga en sak, visst är du Justin Bieber? Fortsatte hon sedan.
- Haha, yep. Svarade han.
- Wow! Skulle du kunna skriva en autograf till min lillasyster? Hon skulle bli överlycklig!
- Javisst, har du papper och penna?
- Här. Sa hon och räckte fram ett lila papper och en svart tuschpenna.
- Tack, vad heter din lillasyster? Frågade han.
- Destiny.

Hej Destiny! Kul att du gillar min musik! Ha det så bra /Justin Bieber skrev han.

- Här. Sa han och räckte fram lappen.
- Har du en mobil, så kan jag ta kort på er? Sa jag och log vänligt.
- Åh, verkligen? Ja, här. Sa hon och räckte fram sin mobil.
Hon gick runt till oss och Justin la sin arm om henne.

- Smile! Sa jag och knäppte av ett kort. - Så, klart. Fortsatte jag sedan och gick fram till dem för att visa fotot.
- Tack så jättemycket. Förresten, ni behöver inte betala. Gå och hämta skor och bowlingklot och ta sedan bana 10.
- Åh, tack!
- Tack själv. Sa hon och gick sedan in till kassan igen.

Jag och Justin gick in till rummet där alla bowlingskor stog och jag drog ut ett par i min storlek från hyllan.
- Fyfan vad fula.. Suckade jag medans jag knöt den ena skon. Justin svarade inte, men efter en liten stunds tystnad började han as garva.
- Vad? Frågade jag och smålog.
- Nej, inget.. Svarade han och flinade. - Kom nu så går vi.

När vi valt ut lagom tunga bowlingklot så gick vi bort till bana 10 och la ner kloten. Vi bestämde oss för att jag skulle börja, så jag gick fram till banan och förberädde mig medans Justin knappade in namnen på den lilla skärmen.

- Så, nu kan du köra. Ropade han.

Jag tog några steg framåt och kastade sedan iväg klotet. 9 av 12 kägglor åkte ner, och jag suckade och vände mig om. Jag tog upp ett nytt klot och kastade sedan iväg det. 2 kägglor föll, och jag suckade ytterligare en gång.
Bättre lycka nästa gång.. Nu var det Justin's tur så jag gick och satte mig på stolen framför den lilla skärmen och kollade på mina poäng, och då upptäckte jag en sak. Justin hade döpt mig till Shawty, vilket gav mig ett stort lèende på läpparna..
---------------------------------------------------------------------------------------------------
SEGT INLÄGG, MEN VI ÄR HELT SLUT EFTER BIEBERPARADEN SOM VAR I STOCKHOLM IDAG! NÅGON AV ER SOM OCKSÅ VAR DÄR? SÅG NI OSS? :-)

Kommentarer
Anonym

Asbra

2011-05-07 @ 23:34:24
Johanna

mer :D

2011-05-08 @ 00:16:42 | http://johannaviveca.blogg.se/
sofia

Awww guud vad gulligt! Gosh vad jag älskar den här novellen! :D

2011-05-08 @ 10:12:49
F E J C/Julia :)

Grym!!!

2011-05-08 @ 10:31:19 | http://jjustinbbieberstories.blogg.se/
Bieberlover

Hey jag har precis startat med en novell blogg kolla och kommentera gärna vad du tkr :)

2011-05-08 @ 16:28:23 | http://bieberlover.webblogg.se/
linn'

naww, fyfan va gulligt! <3

sitter själv här och ler, lol haha :)

2011-05-08 @ 19:32:19 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
alice bieber ;)

aww :) meer sjukt bra <3<3

2011-05-09 @ 07:15:07 | http://ultimatealice.blogg.se/
Anonym

fan vad jag älskar era noveller (:



och nej, va inte där, bor inte ens i närheten :/

2011-05-09 @ 16:08:16
Cupcake

12 ?!?

sen när bowlar man med 12 käglor ? : )

2011-05-09 @ 16:24:58 | http://thehostlov.blogg.se/
Anonym

när skriver ni meeer?!

2011-05-09 @ 18:03:20
Anonym

när ska ni skriva mer?!

2011-05-09 @ 19:36:47
elin (:

asbra :p

2011-05-11 @ 22:19:40 | http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback