#Promise - Del 29

Tidigare:
Jag tog några steg framåt och kastade sedan iväg klotet. 9 av 12 kägglor åkte ner, och jag suckade och vände mig om. Jag tog upp ett nytt klot och kastade sedan iväg det. 2 kägglor föll, och jag suckade ytterligare en gång.
Bättre lycka nästa gång.. Nu var det Justin's tur så jag gick och satte mig på stolen framför den lilla skärmen och kollade på mina poäng, och då upptäckte jag en sak. Justin hade döpt mig till Shawty, vilket gav mig ett stort lèende på läpparna..



-
Inga autografer. Log Justin malligt när han slagit sin fjärde raka strike.
- Det här är ju inge kul längre.. Svarade jag och suckade.
- Vaddå, ger du upp? Frågade han och flinade. 
- Yep!
- Du skojar? Svarade han.
- Nej? Men kom igen, vi hittar på något annat istället.. Snälla?
- Jaha, javisst. Men bara så att du vet, jag vann. Sa han och gav mig en retsam blink.
- Mm..

Vi tog våra klot och gick och lämnade dem där vi tagit dem tidigare och sen gick vi in till sko-rummet och ställde upp våra otroligt vackra bowlingskor *hosthost*.

- Så, nu är jag klar. Sa jag och rättade till mitt linne efter att ha knytit mina converse.  
- Okej, då går vi. Svarade han och jag nickade.

Precis när jag skulle knäppa bältet så plingade min mobil till. Jag tröck snabbt i bältet för att sedan låsa upp mobilen, och kolla vad det var.

*Hej gumman, ungefär vilken tid blir du hemma? Så jag vet när jag ska börja med middagen.*
Det var mamma. Jag slängde en blick mot klockan och såg att den var 14.03.

*Senast 19.00, vad blir det till middag?*

*Grillat! ;) Fråga Justin om han vill äta här också!*
Jag vände mig mot Justin, och frågade sedan:

- Uhm, mamma undrar ifall du vill äta middag hos oss? Du behöver inte, men om du vill så går det bra. Sa jag och log osäkert. Okej, det där var liiite pinsamt.
- Åh, ja gärna. Ska bara sms:a mamma och kolla med henne. Svarade han och jag log nickades.

Justin's perspektiv: 

Jag tog upp min telefon och knappade in ett sms till mamma.

*Går det bra om jag äter middag hos Cloè ikväll? Kram*

*Javisst! Om ni vill så kan ni ju åka hem hit sen efter att ni har ätit? Puss*
Jag log, och sa sedan till Cloè att det gick bra. 

*Bra! Okej, vi får se :)*

Jag la ifrån mig mobilen och startade sedan bilen.

- Cloè, vart vill du åka?
- Hmm.. Kanske Stratfoord street? Jag MÅSTE verkligen ha glass. Sa hon och skrattade. 
- Haha, okej. Svarade jag och startade bilen.

Vi rullade ut på motorvägen och jag svängde in mot Stratfoord street. Efter bara några minuter hittade jag en bra parkeringsplats, och bara några minuter senare så gick vi gåendes längst gatan. Det var rätt tyst men det var inte såndär pinsam tystnad, utan det var bara tyst.

Cloé's perspektiv:

Jag och Justin gick längst gatorna och som tur var så kom det inte någon paparazzi och störde oss. Visst var det folk som tog kort och filmade oss där vi gick, men det var inget som var jobbigt. Men plötsligt i allt mitt tänkande så kände jag hur Justins hand snabbt snuddade vid min.  Jag kände hur mina kinder hettade till och hur ett brett léende spred sig över mina läppar. Justin tittade snabbt på mig och ännu en gång blev jag generad.

Efter en rätt så lång stund så fick jag syn på ett litet gulligt fik vid namn "Diana's". Justin och jag slog direkt ner oss vid ett litet bord utomhus och jag slängde av mig min otroligt varma skinnjacka. Justin reste sig upp och rotade fram pengar från bakfickan.

- Jag går och köper, vad vill du ha? Sa han och log snällt.
- Jag har egna pengar, jag kan betala. Svarade jag artigt.
- Men snälla, låt mig bjuda?
- Okej då.. Svarade jag och gav upp. Jag visste ändå att det skulle sluta med att det var han som betalade, så var det alltid..
- Bra. Så, vad vill du ha?
- Hmm.. Jordgubbsglass.
- Okej, kommer snart. Sa han och gick in genom dörren.

Jag tog upp min väska och satten den i knät och öppnade den sedan för att kolla vad jag hade lagt i den. Jag hittade lite olika saker som läppsyl, tuggumi, hårborste och nycklar. Sen hittade jag även mina solglasögon som jag bestämde mig för att ha på mig. Så jag tog upp dem och satte sedan på mig dem.

Ungefär fem minuter senare så kom Justin tillbaka med en jordgubbsglass till mig och en vaniljglass till sig själv. Han satte sig på stolen framför mig och slickade på sin glass som redan höll på att smälta, sen gav han mig min glass och jag tackade vänligt.

- Öh, det droppar! Sa han och pekade på min glass. Men som vanligt så är mina reflexer så sega, så jag hann inte slicka upp det förens det droppade ner på mina shorts..
- Fan.. Mummlade jag.
- Här, jag tog servetter, ifall att. Sa Justin och tog fram en servett ur sin byxficka.
- Tack.

 Jag torkade bort glassen och reste mig sedan för att gå bort till papperskorgen och slänga den kladdiga servetten, sen gick jag tillbaks till Justin och satte mig ner på min stol.

- Du? Sa justin.
- Ja? Svarade jag.
- Ehm, jo.. Jag har en konsert här i Kanada imorgon, vill du komma? Frågade han osäkert.
- Skojar du eller? Klart jag vill!
- Verkligen?
- Ja, såklart!
- Vad bra, den är på kvällen någon gång, kan fråga mamma vilken tid sen. Sa han.
- Pattie, henne var det längesen jag träffade..
- Ja.. Men du, hon frågade faktiskt om du ville följa med sen efter att vi har ätit middag, som du får gärna följa med mig hem sen, om du vill. Frågade han.
- Jättegärna! Måste bara kolla med mamma och pappa också, dem är så stränga med tiderna.. Svarade jag.
- Okej, eller så kan du ju sova kvar?
- Det kan jag också göra, vi får prata med dem sen ikväll. Sa jag och log.
- Det blir bra!

När vi ätit upp våra glassar bestämde vi oss för att gå och kolla lite i olika affärer, så vi lämnade fiket och gick sedan tillbaks till bilen för att åka till Ontario mall där det finns flera affärer.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
VAD TYCKER NI OM ATT DEM UMGÅS? GÅR DET FÖR SNABBT, ELLER ÄR DET BARA GULLIGT? DEM ÄR JU TROTS ALLT BARA VÄNNER, ÄN SÅ LÄNGE IALLFALL ;)
KOMMENTERA GÄRNA!

Kommentarer
Johanna

mer mer :D

2011-05-11 @ 17:29:22 | http://johannaviveca.blogg.se/
Sandra

Jätte gulligt :D Vill ha mer:)

Och de gå int för snabbt fram.. :P

2011-05-11 @ 17:42:20 | http://astoryaboutjb.blogg.se/
Anonym

skitbra (:



& älskar att du tar bilder på Selena, hon är asvacker :)

2011-05-11 @ 20:19:49
sofia

awww, riktigt gulligt! älskar novellen, och nej det går inte för fort fram. det är bara så otroligt gulligt! :)

2011-05-11 @ 20:34:19
Anonym

kan inte dom göra något romantiskt innan dom äter t.ex stranden ? :)



eller kanske typ något sådant någon gång :$ :D

2011-05-11 @ 22:26:27
Anonym

asbra

2011-05-14 @ 14:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback