#Promise - Del 31

Tidigare:
- Mamma? Pappa? Går det bra om jag sover hos Justin inatt?
- Jag vet inte gumman.. Vi har inte umgåtts med dig så mycket på sista tiden. Sa mamma.
- Nej men.. Jag vill ta vara på tiden med honom, ni vet ju att han åker snart.. Sa jag besviket. 
De kollade på varann och sedan sa mamma: 
- Ja.. Okej då. 
- Tack, ni är bäst!

- Det gick! Sa jag när jag kommit tillbaks till vardagsrummet där Justin satt. 
- Bra! Svarade han och sken upp.
- Ja, men jag ska upp och packa, följer du med?
- Yes!

När jag var klar med packningen gick vi ner, drog på oss våra skor, sa hejdå till mamma och pappa och lämnade sedan huset.


- Har ni flyttat? Frågade jag förvånandes när jag upptäckte att han körde in på en annan gata.
- Ja! Svarade han. - Tänkte inte på att du inte varit i det nya huset än.
- Jaså, är det fint då? Frågade jag.
- Ohja, till skillnad från det andra huset. Svarade han och log.
- Hm, okej. Men varför flyttade ni?
- Det var ju så fult och litet. Svarade han.
- Haha, okej.

Jag kollade ut genom fönstret och såg en massa fina hus med stora tomter, och det skulle inte förvåna mig om Justin bodde i något liknande..

Tre minuter senare svängde han upp på en grusväg som ledde in till ett stort, vitt hus.
- Wow, är det erat? Frågade jag.
- Haha, yes. Jag köpte det till mamma för ungefär ett år sedan.
- Har du köpt det?
- Ja, du vet att det alltid har varit min dröm. Att köpa ett fint hus till min mamma alltså.
- Ja, men shit, det är verkligen jättefint Justin.
- Haha, vänta tills du kommer in. Svarade han och gav mig en blink.

När han parkerat bilen öppnade jag dörren och klev ut. Justin låste bilen och började sedan gå mot stentrappan som ledde upp till dörren. Jag kastade en blick på den enorma tomten och vände mig sedan om och kilade upp till Justin som redan öppnat dörren.

Vi tog av oss våra skor och sedan gick jag efter Justin till köket där Pattie stog och diskade.
- Mamma, vi är hemma nu. Sa Justin och hon vände sig genast om.
- Åh, hej gubben! Och hej Cloè, det var inte igår. Sa hon och log stort medans hon tog av sig diskhandskarna och la dem på köksbänken.
- Nej, hej! Svarade jag och log.

Hon gav oss en varsinn kram och frågade sedan om vi var sugna på något.
- Nej tack, jag är mätt. Sa jag.
- Inte just nu, men vi kommer säkert ner senare och hämtar något. Sa Justin och blinkade.

Vi satte oss ner vid köksbordet och pratade en stund, men sen kom Pattie på att hon inte hade diskat färdigt, så hon återgick till diskningen och jag frågade Justin om han kunde visa mig runt.
- Ja, visst. Svarade han.

Vi började med hela nedervåningen och det var hur häftigt som helst. Stora yter, moderna möbler och allt man kan tänka sig. Vi gick sedan upp för den långa trappan och började med att kolla in i badrummet. Där fanns det bastu, jacuzzi, två handfat, dusch, stora badrumsskåp, speglar och till och med en inbyggd radio. När jag stått där tillräckligt länge så drog Justin ut mig och vi kollade runt i alla andra rum. Coolast av allt var nog hans egna "musikstudio". Där fanns alla instrumment man kan tänka sig och ett stort teknikbord med massor av olika knappar.

- Vad tycks? Frågade Justin lite malligt.
- Amazing! Svarade jag.
- Vad bra då, men det är en sak kvar. Sa han. - Kom med här!

Vi gick ner igen och bort mot en stor glasdörr. Jag skymtade något blått och när vi kommit närmare såg jag att det var en swimmingpool. Justin öppnade dörrarna och jag gick med snabba steg fram till poolen. Den var enorm!

- Ska vi bada? Frågade han.
- Ja, eller jag har ingen bikini med mig.
- Äsch, vi kör ett nakendopp. Sa han och flippade sitt hår.
- Justin, allvarligt? Sa jag och höjde ögonbrynen.
- Ja?
- Okej, men jag står nog över.
- Haha, jag driver bara med dig. Du kan kolla om mamma har någon som passar dig, eller?
- Åh gud, jag tänkte väl! Blev lite rädd där..
- Haha, sorry. Men vad säger du, vill du låna en bikini av mamma?
- Javisst, om det är okej för henne?
- Jadå!

Justin's perspektiv:

Vi gick in igen, och jag frågade mamma om det var okej ifall Cloè lånade en bikini, även fast jag redan visst att svaret var ja.
- Ja, det går jättebra! Svarade hon. - Men du, jag åker hem till Sarah och stannar eventuellt kvar där över natten, är det okej?
Jag slängde en blick mot Cloè och när hon fattade att jag ville ha ett "svar" så nickade hon glatt och jag kollade sedan på mamma igen.
- Det blir bra!
- Okej, hitta inte på något bus nu bara. Sa hon och log men lät ändå ganska allvarlig.
- Nejdå, det blir förmodligen filmkväll för oss.
- Det låter bra!

- Här har du några som kanske passar dig. Sa jag och gav fram tre olika bikinisar till Cloè.
- Tack! Svarade hon och höll upp dem framför sig. - Jag tror den rosa passar bäst.
- Okej, ta den. Jag går in till mitt rum och sätter på mig badshorts, du kan byta om här eller i badrummet.
- Okej!

Jag kilade bort till mitt rum och drog ut ett par vita badshorts med rutor på. Efter bara någon minut hade jag fått på mig dem så jag gick bort till mammas sovrum igen och knackade på den stängde dörren.

- Snart klar! Ropade hon.
Jag lutade mig mot väggen intill dörren och två minuter senare kom Cloè ut.
- Blev det inte den rosa? Frågade jag när jag upptäckt att hon hade en svart bikini på sig.
- Nej, den var för stor upptill. Sa hon generat.
- Haha okej.

Jag gick och hämtade två stora handdukar och när jag kom tillbaks gick vi ner till poolen. Vi slängde ner handdukarna i en hög på stenplattorna och satte oss sedan brevid varandra vid poolkanten. Jag stoppade ner mina ben i vattnet och rös till när jag kände kylan.

- Är det djupt? Frågade Cloè.
- Nja, du bottnar.
- Bra!

Hon tog ett djupt andetag och lyfte sedan ner sig själv i vattnet. När hon skrikit klart så kollade hon på mig med en mallig blick och sa sedan:
- Kommer du eller badkruka?
- Haha, OM jag gör. Svarade jag och hoppade ner så det skvätte över hela henne.
- Åhhhhh! Det där var inte schysst.
- Ta det lugnt, det är bara vatten. Svarade jag skrattandes.
----------------------------------------------------------------------------------------------
ÄNTLIGEN är det efterlängtade kapitlet ute! Nu ska vi verkligen försöka bättra oss! Hoppas ni gillade kapitlet? Och släng gärna iväg en kommentar!


Kommentarer
Johanna

mer mer :D

2011-06-01 @ 21:48:07 | http://johannaviveca.blogg.se/
sofia

det var ett jätte gulligt kapitel! meeer :D

2011-06-01 @ 22:19:31
amanda

jättebra kapitel :D hoppas demm blir tillsamans sen!!!!!

2011-06-01 @ 23:51:51 | http://har ingen blogg, hahahaha
sussiiiiiii

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! as bra ju :D fast liiite bättre uppdatering!

2011-06-02 @ 00:18:42
Elina

Asbraa! Meeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!

2011-06-02 @ 12:14:32
Anonym

gulligt kapitel :D när kommer nästa kapitlet? :D

2011-06-02 @ 12:18:41
Bloggägare

SVAR: Nästa kapitel kommer KANSKE ikväll, annars kommer det förmodligen imorgon! Puss :)

2011-06-02 @ 12:19:48 | http://justindrewstories.blogg.se/
lisa månson

kapitlet var jättebra:) längtar tills nästa!

2011-06-02 @ 12:24:43
Anonym

hur bra som helst!

2011-06-02 @ 12:24:52
Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER MER MERMER :d

2011-06-02 @ 12:25:07
Anonym

bra! mer :P

2011-06-02 @ 12:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback