#Promise - Del 24

Tidigare:
Efter en stund bestämde jag mig för att göra mig iordning för kvällen så jag klampade upp mot mitt rum och plockade fram en stor vit T-shirt och shorts, och fick det på mig. Efter det, tvättade jag bort sminket, borstade tänderna och la mig sedan till sängs.

Jag slöt ögonen och somnade sedan med Justin i mina tankar..


En gäsp letade sig ur min mun och jag slog långsamt upp mina trötta ögon. Jag slängde en blick mot klockan och granskade siffrorna. 11.39.

Jag vände långasamt på mig, och sträckte mig sedan efter min mobil som låg på nattduksbordet. Jag låste upp den, och såg att jag hade 3 olästa sms. 2 från Brooke. Och 1 från mamma.

Jag öppnade smsen från Brooke, och läste dem efter varandra.

*Godmorgon, vaken? När & var ska vi ses ? :) Puss.*

*Har du inte vaknat eller, ditt sego? Haha, vakna! ;)*

Smsen gav mig ett léende på läpparna och jag knappade snabbt in ett svar.

* I'm sorry! Jag sov.. Men godmorgon! Hos dig, klockan ett? :D*

Efter det läste jag sms:et från mamma. Och det löd,

*Hej gumman! Jag och pappa har åkt iväg till mormor och hälsar på, och jag antog att du inte ville följa med. Vi kommer hem runt 17.00 & mat finns i kylen! Puss och kram*

Jag släppte ur mig en lätt suck och reste mig sedan upp från sängkanten. Jag masade mig mot badrummet och tog en snabbdusch. Efter det satte jag på mig min bikini, och över det, ett par vita shorts och en blommig blus.
När jag hade blåst mitt hår o borstat det så gick jag ner till köket för att få i mig något.

Kylen öppnades och ut kom chokladmjölk, smör och ost.
Jag plockade ut ett glas från skåpet och hällde upp lite chokladmjölk.
När jag hade skruvat på locket så drack jag upp all mjölk i ett svep.

När jag tagit sista tuggan av min ostmacka, så ställde jag in kylvarorna i kylskåpet och disken i diskmaskinen..

Jag upptäckte sedan hur tyst det egentligen var hemma.. Att vara ensam trodde jag var ganska skönt, men när man är ensam och då menar jag ensam utan Chris, då är det inte lika behagligt.

Jag funderade på att sminka mig lite, men kom fram till att min solbränna gjorde det mesta istället. Så jag sprutade på mig lite parfym och tog sedan min väska och min mobil. Precis när den ramlade ner i väskan så hörde jag hur den pep till. Jag drog upp den och läste på skärmen. 1 nytt meddelande. Från Brooke.

Jag knäppte upp smset och läste igenom det.

*Haha, det blir bra!:) Ses då, puss*

När mobilen ändå var uppe så passade jag på att kolla klockan. 12.43.
Jag räknade snabbt ut att jag hade 17 minuter på mig att ta mig till Brooke, så jag grabbade tag om nycklarna och for ut genom ytterdörren. 

Bussen kom enligt tidtabell. Så när bussen kom klev jag på och gick med snabba steg längst ner i bussen och satte mig på en tom plats.

När bussresan - som kändes som en evighet - äntligen tagit slut, klev jag av bussen och följde den långa gågatan tills jag kom fram till Brooke's hus. Jag öppnade grinden, och gick sedan på den lilla gången upp till huset.
Jag knackade på, och sekunder senare for dörren upp.

- Hej, stig på.. Sa hon och började garva, direkt.
- Haha, tjenare. Svarade jag och gick in. Jag gav henne en kram och drog sedan av mig skorna och ställde ner väskan på golvet.

Jag vandrade in i vardagsrummet och slog mig sedan ner i soffan och väntade på Brooke som sprang runt i huset och packade ihop allt.

- Ska jag skära lite melon? Frågade Brooke's mamma, Christen.
- Ja, tack. Svarade jag och gav henne ett lèende. 

Hon gick in i köket igen och några minuter senare kom hon ut med en förpackning med melon i. 
- Tack. Svarade jag och tog emot melonen. Jag knatade bort till hallen och tröck ner melonen i min väska.

- Klar! Ropade Brooke som kom rusandes ner för trappan. 
- Haha. Let's go! Sa jag och drog på mig skorna.
 
När vi kommit fram körde Brooke in på strandparkeringen och när bilen stannat tog vi våra väskor och klev ut. 
Vi granskade hela stranden efter en bra solplats och tillslut hittade vi en hyfsat bra plats.
Vi gick dit och när vi kommit fram la vi ut våra handdukar. Jag drog av mig kläderna och rättade till bikinin, sen la jag mig ner på min handduk och riktade huvudet mot Brooke.

- Så, vad var det du skulle berätta? Utbrast hon och höjde ögonbrynen. Åh juste, jag har ju inte berättat.. Jag tog ett djupt andetag och berättade sedan ALLT för henne. Om Chris, som åkt. Om Justin, som kommit.
---------------------------------------------------------------------------------------------
DET HAR KOMMIT LITE SAKER I VÄGEN DE SENASTE DAGARNA, DÄRFÖR HAR BLOGGEN STÅTT OUPPDATERAD. ANYWAY, HOPE YOU LIKE IT! :)


Kommentarer
Johanna

mer mer :D

2011-04-16 @ 21:32:11 | http://johannaviveca.blogg.se/
sofia

iiiih meeeeer! :D

2011-04-16 @ 22:01:46
linn'

Yeey fettbra meeer :D :D

2011-04-16 @ 23:13:58 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
elin

asbra :D

2011-04-16 @ 23:45:00 | http://elinohrn.devote.se
alice bieber isacsson

amazing meer <3<3<3

2011-04-17 @ 11:35:20 | http://ultimatealice.blogg.se/
Bella

Hej! Som ni kanske ser så har eran header, bakgrund och meny rubriker försvunnit, och det är för att jag tog bort testbloggen som eran design var på, och jag skickade ju alla kodmallar till er via mejl. Så, designen var liksom i "mitt namn". Ni kanske inte förstår, men jag kan lägga in den åt er, så ni får den i "erat namn".



:)

2011-04-17 @ 13:43:32 | http://justinbstories.blogg.se/
Bella

sv: aa :)

2011-04-17 @ 16:11:24 | http://justinbstories.blogg.se/
Anonym

asbra

2011-04-17 @ 18:07:22
Elvira

jätte bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback