#Promise - Del 23

Tidigare:
Jag drog upp telefonen ur byxfickan och tröck sedan upp Twitter-appen. Jag följde tre fans, men mer hann jag inte förens Cloè kom tillbaks med två glassstrutar.
- Mumms.. Sa jag tyst och tog emot ena glassen samtidigt som jag la ner mobilen i fickan.
Hon fnissade till, och slog sig sedan ner brevid mig. En kallvind blåste förbi, och jag kände att det började bli kallt.
- Fryser du? Frågade jag Cloè som bara hade en tunn klänning på sig.
- Heh, ja.. Svarade hon och log osäkert.
Jag tog av mig min jacka och la den sedan över hennes axlar.
- Bättre?
- Ja tack.
Jag svarade inte, utan log bara emot henne och vände sedan ansiktet ut mot vattnet.

Cloè's perspektiv:

Vi satt där på klippan, i kanske 20 minuter och bara njöt av att få vara i varandras sällskap.
- Justin, kolla solen. Sa jag och nickade mot solen som rörde sig långsamt neråt. Det var solnedgång.
- Wow! Vackert! Utbrast han och spärrade upp ögonen.
Jag fnissade till och lutade sedan mitt huvud mot hans axel.
Är han tvungen att lämna mig?



När solen försvunnit kom jag på att jag hade lovat mamma att inte vara borta för länge. Så jag tog upp min mobil ur väskan och låste upp den. Min blick riktades mot klockan och jag upptäckte att den var 20.43, redan?

- Du.. Ska vi börja röra oss hemmåt? Jag lovade mamma och pappa att inte komma hem försent. Sa jag och kollade upp på honom.
- Ja, visst. Svarade han och reste sig långsamt upp. Han sträckte fram sin hand som jag tog tag i drog sedan upp mig.
- Tack.  
Han svarade inte utan gav mig ett varmt lèende och jag log tillbaks.

- Du? Jag ringer Kenny och ber honom komma och hämta oss.
- Kenny, vem? Svarade jag och kände att jag blev lite rosig om kinderna.  
- Haha, min livvakt.

Han knappade in nummret och satte sedan mobilen mot örat.
- Yoo.. Aa.. Kan du hämta oss?.. Bra.. Aa okej.. Hejdå..


- Vad sa han?
- Han kommer om typ 10 minuter. Vi kan väl gå upp till resturangen, han skulle komma dit.
- Ja, okej! Svarade jag och log.

När vi gått ungefär halvvägs så ringer min telefon och jag rotar snabbt fram den i väskan. Brooke.
- Hej! Svarade jag glatt.
- Hej Cloè.
- Vad gör du?
- Du skulle bara veta.. Sa jag och fnissade lite samtidigt som jag kollade på Justin.
- Va? Vaddå?
- Vi tar det imorgon. Men vad hade du på hjärtat då?
- Jag tänkte bara ringa och prata om imorgon. Vad ska vi hitta på?
- Stranden kanske? Det ska bli jättefint väder.
- Låter bra! Men bara det inte börjar regna igen..
- Haha, nejdå. Men du, jag måste lägga på, vi ses imorgon.
- Det gör vi! Puss!
- Puss.

Vi la på och jag slängde ner mobilen i väskan igen. Justin kollade frågandes på mig, och jag antog att han undrade vem jag pratade med.
- Det var Brooke. Om du minns henne? Från hockeylaget?
- Jaha, ja det är klart att jag gör! Svarade han glatt och log stolt.

När vi kom till resturangen så såg jag en gigantisk bil och en gigantisk person.
- Yoo Kenny! Utbrast Justin och gick fram till honom. Då förstod jag att det var Kenny.

När bilen sedan stannade utan för mitt hus tackade jag för skjutsen och klev sedan ut ur bilen. Justin kom strax efter mig och jag gick fram till honom och gav honom en varm kram.
- Tack för ikväll. Sa han och tittade mig djupt in i ögonen.
- Tack själv. Svarade jag och sträckte mig emot honom och kysste honom lätt på kinden.
Sedan släppte vi taget om varandra och jag sprang upp till huset. Jag stannade kvar och tittade på bilen tills den åkte förbi hörnet, och då rusade jag in.

- Hemma! Utbrast jag när jag hade smällt igen ytterdörren.

Mamma kom emot mig och gav mig en kram. Och typiskt min mamma så frågade hon om varenda detalj om vår träff. Fast mamma är inte en irriterande mamma som är sträng och måste veta exakt allt som händer. Hon kan man prata med och hon förstår det mesta, men inte allt. Som Chris...

Jag kände nu hur sorgen kom tillbaka och jag kände mig allt mer och mer nere. Justin hade verkligen fått mig att glömma.

Efter en stund bestämde jag mig för att göra mig iordning för kvällen så jag klampade upp mot mitt rum och plockade fram en stor vit T-shirt och shorts, och fick det på mig. Efter det, tvättade jag bort sminket, borstade tänderna och la mig sedan till sängs.

Jag slöt ögonen och somnade sedan med Justin i mina tankar..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
KOOOOOOOOOOOOORT.
VAD TYCKER NI? VAD SKA HÄNDA MELLAN DEM? BARA VÄNNER, ELLER MER? 
SLÄNG IVÄG EN KOMMENTAR OCH SÄG VAD JUST DU TYCKER, SNÄLLA? 
 

Kommentarer
Johanna

mer mer :D

2011-04-13 @ 06:54:08 | http://johannaviveca.blogg.se/
idajennysofia

jag tycker de ska bli mer än bara vänner! :D

kan de inte fara på en resa till nåt lite udda land? :)

AWESOME novell btw :)

2011-04-13 @ 15:16:02 | http://bloggida.blogg.se/
amanda

Är du Justins största fan? Klicka då på länken :)



http://www.witbjbf.com/?id=Amandapaavola =D

2011-04-13 @ 16:17:58 | http://yoamanda.com
josefin

det ska hända mer med dom:)

2011-04-13 @ 16:53:44 | http://josefinsblogg.bloggplatsen.se
Elvira

Jätte bra, men ha det lite mer spännt i mellan dem. Dom har ju inte träffats på 3 år.

alice bieber isacsson

amazing forever end ever and ever.. och jag kan hålla på resten av mitt liv men men orka det haha skiet bra meer <3<3<3

2011-04-13 @ 19:49:36 | http://ultimatealice.blogg.se/
Julia :)

Like it !!!

2011-04-13 @ 21:05:09 | http://jjustinbbieberstories.blogg.se/
Anonym

asbra

2011-04-13 @ 21:31:01
sofia

skit bra! vill bara ha mer och mer! :D

2011-04-13 @ 21:37:18
Anonym

mer en vänner

2011-04-14 @ 20:46:06
Anonym

Sjukt bra!!! mer mer mer mer

2011-04-14 @ 21:27:05
elin

har inte kunnat läsa jb-noveller so ofta nu hehe men asbbra :D

2011-04-14 @ 23:24:12 | http://elinohrn.devote.se
Hanna

Mer än bara vänner ofc!

2011-04-16 @ 17:39:19 | http://mylol.blogg.se/jbstory/
Nea

Hej! Jag gör en fanvideo till Justin. Men jag har fått för lite bilder. Så jag undrar om du vill göra ett inlägg eller någonting om att alla kan skicka bilder och twitter till [email protected] ? :) Eller bara nämna det? :)

MvH Nea

2011-04-16 @ 21:13:38 | http://bieberswag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback