#Promise - Del 27

Tidigare:
När klockan var halv två hade vi satt på oss sovkläder, borstat tänderna, tagit bort sminket och så. Vi la oss tillrätta i våra sängar och jag gav ifrån mig en gäsp.
- Haha, det är nog dags att sova nu. Sa Brooke.
- Haha, du har nog rätt, godnat! Sa jag och vände mig sedan om.
- Godnatt. Hörde jag henne svara.

Jag hade lite svårt att sova, men efter en kort stund befann jag mig i drömmarnas värld.



- Brooke, jag måste åka om ungefär en timma. Sa jag medans jag applicerade den mörka mascaran på mina ögonfransar.
- Okej, men det passar ändå rätt bra, för vi ska hem till farmor och farfar idag. Svarade hon.
- Jaha okej, bra.
- Aa, men vad ska du göra då? Sa hon.
- Jag ska träffa Justin. Svarade jag och log.
- Uhhhh, trevligt. Sa hon och gav mig en blink. Jag knuffade till henne lite lätt i sidan och drog sen igen dragkedjan på min sminkväska.

Jag satte på mig mina shorts och min gråa t-shirt som jag packat med mig och sen var jag så gott som klar.
- Brooke, kan vi äta frukost? Jag börjar bli hungrig. Sa jag och slängde en blick mot klockan som nu var strax över elva.
- Javisst, jag ska bara borsta håret. Svarade hon och tog upp sin hårborste.

Hon drog några drag egenom sitt långa, ljusbruna hår och sedan trippade vi båda iväg mot köket. Ut från kylen kom yougurt, och från skafferiet kom Capt n' Crunch.

Brooke plockade fram två skålar medans jag plockade fram skedar. Och bara någon sekund senare satt vi med munnarna fulla. Men när jag hade skrapat den lilla yougurten som satt kvar på skål-kanten så la jag skeden till rätta och dukade av. Brooke gjore detsamma och sedan rusade vi in mot hennes rum.

Justin's perspektiv:

Jag virade den vita, bomulls handduken runt midjad och gick med tunga steg till min garderob. Jag stog en stund och funderade, Och tillslut hade jag bestämt mig. Det fick bli ett par svarta jeans, med en svart v-ringad T-shirt och till det, en beige jacka. Jag satte på mig kläderna och gick sedan tillbaks till badrummet för att föna mitt våta hår. Så jag drog upp hårfönen ut lådan och tröck i kontakten i uttaget. Två minuter senare var mitt hår tort och jag flippade det åt sidan ett par gånger. Perfekt.

- Justin! Vad vill du ha till frukost? Ropade mamma från köket.
- Jag vet inte, ta bara nåt! Ropade jag tillbaks och gick sedan in till mitt rum för att hämta mobilen. 1 oläst meddelande, från Cloè. Ett lèende spred sig över mina läppar och jag öppnade sms:et,

*Hey Bieber, hoppas du sovit gott? ;) Tänkte bara fråga vart vi ska träffas sen?*
*Hej, jadå :) Jag tänkte att vi kunde åka och bowla? Brooke kan ju också följa med om hon vill :)*
*Hon kan tyvärr inte.. :( Men ja visst kan vi bowla, var beredd på att förlora! ;)*
*Okej.. :( Haha, DREAM ON ;)*
*Ha-ha*

- Frukosten är klar gubben! Ropade mamma. 
- Okej, jag kommer! Ropade jag tillbaks.

Jag knappade in ett snabbt sms till Cloè som löd *Jag kan hämta dig hos Brooke om ungefär 40 minuter, ge mig adress ;)* och sedan rusade jag ner till köket.

Mamma hade dukat fram rostat bröd, smör, juice, och en massa goda pålägg.
Jag plockade fram en liten tallrik där jag la min macka. Och medans jag smörade mackan och la på pålägg så hällde mamma upp ett glas apelsinjuice till mig.

- Så, vad ska du hitta på idag då? Frågade hon och tog en tugga av sin macka.
- Jag ska träffa Cloè. Svarade jag och log medans jag tog några klunkar utav min juice.
- Jaha, vad trevligt. Vad ska ni hitta på då?
- Värst vad du var nyfiken då. Sa jag och skrattade. - Nej men vi ska åka och bowla. Fortsatte jag sedan.
- Okej. Svarade hon och gav mig ett varmt lèende.
- Ja, och vad ska du göra?
- Jag ska åka och handla lite mat, sen vet jag inte riktigt..
- Okej, kan du köpa godis? Frågade jag och log med hela ansiktet.
- Visst, vad vill du ha då?
- Swedish Fish.
- Okej, det kan jag nog fixa! Svarade mamma och gav mig ett varmt léende. 

När vi ätit klart hjälptes vi åt att plocka undan allt och sedan kilade jag upp till badrummet för att borsta tänderna. Jag tröck ut lite tandkräm på tandborsten och sedan stoppade jag in den i munnen. Ungefär 4 minuter senare var jag klar så jag spottade ut allt skumm i handfatet och skjölde sedan munnen.

Jag låste upp min mobil och såg att Cloè hade svarat på mitt senaste sms.
*Aww, tack :) Brooke bor på Reedstreet 13B, ses vid 12! ;)*

Jag kollade på klockan och upptäckte att den var kvart i 12, och med tanke på att jag inte visste vart Reedstreet låg, så bestämde jag mig för att åka redan nu.
Jag gick ner och sa hejdå till mamma. Sen gick jag till hallen och satte på mig mina svarta supras och tog tag i bilnyckeln som låg på byrån. Jag slängde en blick mot den stora spegeln och flippade håret en gång innan jag gick ut och smällde sedan igen dörren efter mig.

Jag låste upp bilen och klev sedan in i förarsätet. Jag vred om bilnyckeln och innan jag åkte så knappade jag in Brooke's adress på min GPS.

11 minuter senare var jag framme utanför Brooke's hus. Jag funderade ett tag om jag skulle sms:a och säga att hon kunde komma ut, men bestämde mig sedan för att knacka på istället, det är mycket trevligare. Så jag hoppade ut ur bilen och låste den. När jag äntligen hade lyckats lista ut hur man fick upp grinden så var jag framme vid dörren.

*knack knack*

Jag hörde tunga steg inifrån och jag antog direkt att det var Cloé och Brooke.
Innan jag visste orden av så hörde jag en bekant röst, och fick se Brooke.
- Åh, hej Justin! Utbrast hon och gav mig en lätt kram.
Jag besvarade glatt kramen men blev avbruten av Cloé's ljuvliga stämma. När jag fick syn på henne så drog jag mig lätt ifrån Brooke och vände mig mot Cloé. 

Jag stäckte mig mot henne och gav henne en varm kram, och direkt när jag snuddade henne så kände jag hur ett stort léende spreds över mina läppar.
- Vi kanske måste gå nu. Hörde jag henne säga efter ett tag. 
- Ja! Det var trevligt att träffas Brooke. Svarade jag och log. 
- Detsamma! Svarade hon och besvarade léendet. 

Ytterdörren stängdes igen och jag och Cloé bar oss av mot bilen. Jag rusade mot passagerarsätet och öppnade dörren åt henne.
- Åh, tack! Utbrast hon och log brett.
- Allt för dig! Svarade jag och blinkade.
 
Vi knäppte på oss säkerhetsbälterna och sedan bar det av. Nu ska vi bowla!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
OKEJ, VI SKA BLI BÄTTRE MED UPPDATERINGEN.. IALLAFALL FÖRSÖKA! PUSS!


Kommentarer
Johanna

mer mer :D

2011-05-05 @ 22:26:01 | http://johannaviveca.blogg.se/
elin

meeeeeeeeeeeeeer :DDDDD

2011-05-06 @ 16:28:21 | http://elinohrn.devote.se
sofia

aww, meeeer! :D

2011-05-06 @ 16:31:57
Anonym

Asbra

2011-05-06 @ 19:58:53
Julia

Hej, Idag är det ju en svensk Bieber parad och Jag och Amanda(Min andra blogg skrivare) har tänkt och göra lite nytta här hemma när vi inte är i stockholm så vi ska försöka att få #swedishbieberparade till en TT så det skulle vara snällt om du la på ut att alla ska twittra det och såklart göra det själv massor av gånger på twitter.



OBS : Skriv det bara en gång per tweet för annars räknas det som spamm.

Skriv det isåfall också, Tack.

Vi ska få Bieber till sverige.



Även ni som ser detta sprid vidare detta i hela Sverige och få andra länder att hjälpa oss

2011-05-07 @ 13:35:58 | http://justindrewbstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback