#Promise - Del 22

Tidigare:
När stämningen lättats upp lite, var jag bara tvungen att ta upp en sak..
- Men du, hur ska vi göra med..
- Med vaddå?
- Med oss.. Sa jag osäkert och kollade ner i mitt knä.
- Cloè, oroa dig inte. Jag kommer tillbaka..
- Men du har ju din turne att sköta. Och du sa ju nyss att du nästan aldrig har någon ledig tid?
- Nej, jag vet..  
- Hur ska du då ha tid med.. mig? Frågade jag och mötte hans blick.



- Vi fixar det..
- Det är kanske bättre om vi börjar som vänner, och så får vi se om det leder till något?
Gnistan i hans ögon försvann, och hans besvikna blick riktades ner i golvet.
- Eh, du har nog rätt.. Mummlade han och log osäkert.
Jag svarade inte utan log bara lite svagt tillbaka.

Justin's perspektiv:

Jag kände hur en svag pil snuddade vid mitt bröst och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara.
Hon hade rätt, det gick lite för snabbt igår, men samtidigt är jag helt säker på att.. det är henne jag vill ha.
Efter alla dessa år, utan Cloè, så har jag insett hur mycket hon egentligen betyder för mig. Jag är kär, på riktigt.

En kort stund senare kom kyparn och serverade maten. Ska jag vara helt ärlig, så såg det inge vidare ut.
Jag plockade upp bestiken och skärde sedan i det sega köttet. Cloè - som redan smakat på maten - kollade på mig och började sedan skratta.
- Vad? Sa jag och log.
- Smaka på maten..
Och det gjorde jag. Det var INTE gott.
Jag slängde en blick mot Cloé och hon tittade emot mig och flinade.
- Vad tyckte du? Frågade hon sedan och småskrattade.
- Skit gott! Svarade jag ironiskt och gav ifrån mig en underlig min.
Jag sköt undan kött biten, och åt istället upp pommfritten och grönsakerna. Vilket inte var så speciellt mättande.

- Klar? Frågade jag när Cloè lagt upp besticken på sin tallrik.
- Ja..

När kypar'n märkt att vi var klara kom hon fram till oss och frågade hur det smakade.
Vi båda svarade "Jättegott" men menade det inte. Jag bad om notan och när hon kom tillbaka tog jag upp plånboken för att sedan ta upp kortet.

- Jag tar det. Sa Cloè och kollade på mig.
- Nej, jag gör det.
- Haha, kom igen Justin..
- Försent! Utbrast jag och gav kypar'n kortet.

När betalningen var klar tackade vi så mycket för maten, och gick sedan ut ur resturangen.
- Det där var väl onödigt.. Jag kunde ju betala för den äckliga maten! Sa Cloè när vi kommit ut.
- Haha, tyst med dig nu.. Sa jag och buffade till henne lite lätt i sidan.
- Kan jag få bjuda på en glass då? Jag slår vad om att du fortfarande är hungrig?
- Haha, visst.
- Bra, vi går ner till stranden. Det finns en glassbar där.
- Sure!

Påvägen ner till stranden var det alldeles tyst. Men inte pinsamt tyst. Jag gick mest och njöt över att få umgås Cloè, bättre kunde jag inte ha det..

- Du kan sätta dig där. Sa Cloè och nickade mot en liten klippa precis framför vattnet.
- Okej, säkert att jag inte ska följa med?
- Ja. Vad vill du ha? Svarade hon och log sött emot mig.
- Hmm.. Kulglass. Bestäm smakerna du. Sa jag och satte mig ner på klipparn.
- Okej! Kommer snart! Sa hon och sprang iväg.

Jag drog upp telefonen ur byxfickan och tröck sedan upp Twitter-appen. Jag följde tre fans, men mer hann jag inte förens Cloè kom tillbaks med två glassstrutar.
- Mumms.. Sa jag tyst och tog emot ena glassen samtidigt som jag la ner mobilen i fickan.
Hon fnissade till, och slog sig sedan ner brevid mig. En kallvind blåste förbi, och jag kände att det började bli kallt.
- Fryser du? Frågade jag Cloè som bara hade en tunn klänning på sig.
- Heh, ja.. Svarade hon och log osäkert.
Jag tog av mig min jacka och la den sedan över hennes axlar.
- Bättre?
- Ja tack.
Jag svarade inte, utan log bara emot henne och vände sedan ansiktet ut mot vattnet.

Cloè's perspektiv:

Vi satt där på klippan, i kanske 20 minuter och bara njöt av att få vara i varandras sällskap.
- Justin, kolla solen. Sa jag och nickade mot solen som rörde sig långsamt neråt. Det var solnedgång.
- Wow! Vackert! Utbrast han och spärrade upp ögonen.
Jag fnissade till och lutade sedan mitt huvud mot hans axel.
Är han tvungen att lämna mig?
------------------------------------------------------------------------------------------------
UHH, VAD TYCKER NI? KOMMENTERA! :)

Kommentarer
linn'

SKIETBRAAA ! :D

2011-04-12 @ 16:28:18 | http://looppans.blogg.se/
Anonym

Love it

2011-04-12 @ 17:02:23
Johanna

mer :D

2011-04-12 @ 17:23:14 | http://johannaviveca.blogg.se/
josefine

aww meer !

2011-04-12 @ 19:42:19 | http://josefinerosto.blogg.se/
sofia

neeeej, inte bara kompisar :(



meeeeeeeeeeer :D

2011-04-12 @ 19:59:53
karin

mer! :)

2011-04-12 @ 20:09:44 | http://karinternemo.blogg.se/
alice bieber isacsson

skiet amazing <3<3<3meer<3<3<3

2011-04-12 @ 20:14:52 | http://ultimatealice.blogg.se/
idajennysofia

grymt! :D mer! :)

2011-04-12 @ 20:25:42 | http://bloggida.blogg.se/
Julia! :]

bra! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback