#Promise - Del 25

Tidigare:
När vi kommit fram körde Brooke in på strandparkeringen och när bilen stannat tog vi våra väskor och klev ut. 
Vi granskade hela stranden efter en bra solplats och tillslut hittade vi en hyfsat bra plats.
Vi gick dit och när vi kommit fram la vi ut våra handdukar. Jag drog av mig kläderna och rättade till bikinin, sen la jag mig ner på min handduk och riktade huvudet mot Brooke.

- Så, vad var det du skulle berätta? Utbrast hon och höjde ögonbrynen. Åh juste, jag har ju inte berättat.. Jag tog ett djupt andetag och berättade sedan ALLT för henne. Om Chris, som åkt. Om Justin, som kommit.


Hon spärrade upp ögonen och ställde sig sedan hastigt upp. Ni skulle bara se hennes min.. 
- Du skojar? Justin?
- Eh.. Varför skulle jag? Sa jag och började sedan lé stort. 
- Ehm..No idea! Svarade hon sedan och besvarade léendet.
- Dåså! Men slut pratat om det nu.. SISTEN I! Skrek jag och flög sedan upp med Brooke efter mig.

Vi spranga fort ner mot vattenytan och jag han precis före henne. Jag lipade mot henne och gjorde ett tillgjort vinstjubel. Vi simmade runt i vattnet ett bra tag, Brooke försökte också lära mig att "flyta", och det gick ju..sådär.

Efter ett tag kände vi oss ganska trötta så vi vandrade upp mot solstolarna igen. Jag rättade fort till handduken på stolen, och la mig sedan bekvämt ner på den. Jag stäckte mig mot väskan och grabbade tag om mina solbrillor, och satte de sedan framför ögonen.

Men medans jag låg där så kände jag att det var något som saknades, men jag kunde inte sätt fingret på vad det var. Men tillslut så struntade jag i det och satte mig upp, tog upp väskan i knät och började rota fram mina hörlurar. När jag hade lyckats få fram de så plockade jag upp mobilen och satte i de. Precis när jag skulle trycka på PLAY så såg jag att jag hade ett missat samtal. Jag tryckte fram de och kollade vem det var. Justin..
Jag kände hur kinderna fort hettades till och jag kunde inte göra annat än att lé.

-Jag kommer strax. Sa jag sedan till Brooke.
-Okej! Svarade hon och flinade, som att hon visste vem jag skulle ringa.

Jag gick en liten bit bort och satte mig på en stor sten i skuggan av en palm. När jag hade knappat in Justin's nummer så klickade jag på den stora gröna luren och satte luren mot örat. Efter ungefär 3 signaler så kunde jag höra Justin's ljuvliga stämma.
-Det är Justin!
-Tja Bieber!
Svarade jag och ett léende spred sig över mitt ansikte.

Jag och Justin pratade länge, och vi pratade om allt vi kunde komma på.

-Hahah, men Cloé? Har du lust att ses imorgon?

 Innan jag änd han tänka så svarade jag,

-Ja, gärna!

Jag kunde höra hur han log från andra luren när jag svarade lät plötsligt mycket gladare.

-Men du? Jag måste gå, vi ses imorgon Cloé!
-Ja! Hejdå!

Jag reste mig upp och rättade till Bikinin och sedan började jag gå tillbaka. När jag kom fram la jag mig på min stol brevid Brooke så jag såg hur hon flinade och såg riktigt busig ut.
-Vem var det då?? Frågade hon och fortsatte flina som ett fån.
-Gissa..Svarade jag menande att det var Justin.

Vi solade länge, och allt jag hade i tankarna var Justin. Hur allt hände, hur vi möttes där, på vår plats.
Plötsligt kände jag hur en kylig vindpust sveptes över mig och jag rös snabbt till. Brooke kände tydligen detsamma som jag, alltså att det var slutsolat för idag. Så vi plockade långsamt ihop våra grejer och packade sedan in de i bilen.

Jag trippade runt bilen och satte mig i passagerar sätet, medans Brooke startade igång bilen.
Vi rullade ut på motorvägen och vi var påväg hemmåt. Brooke och jag kom fram till att det skulle vara jätteroligt att sova över hos någon idag, och efter en lång stund av disskusion om vem vi skulle sova hos så hade vi ett  beslut. Vi sover hos Brooke.

Vi körde förbi hemma hos mig och jag sprang in och hämtade, tandborste, pyamas, smink, och massa andra nödvändiga saker som man kan behöva. Jag gav mamma och pappa en kram och sedan bar det ut mot bilen och hem till Brooke.

När vi kom in till henne så rusade jag fort upp till hennes rum och la in mina saker. Sedan masade vi oss till köket. Vi båda kände oss ganska hungriga så vi gjorde iordning några mackor och annat gott. Senare kom jag med idéen att vi kanske skulle duscha,nu när man ändå var så saltig efter stranden. Brooke höll med så vi plockade fram 2 handdukar och så visade hon mig vad allting stod. Efter det rusade hon iväg till ena duschen och jag till den andra.

Jag är en sån person som duschar ganska snabbt, så efter ungefär 7 minuter så skruvades värmen ner, och jag trippade ut. Jag torkade av mina ben och hår noggrant och satte sedan på mig några myskläder jag fick med mig.
Medans Brooke fortfarande duschade så passade jag på att noppa mina ögonbryn och smörja in mig med bodylotion. Och medans jag höll på så hörde jag hur hennes dusch skruvades ner och ut kom Brooke med mysig morgonrock. Vi gjorde iordning oss lite i badrummet och vandrade sedan ut.

När vi kom ut så såg jag Brooke's lillesyster Savannah sitta i soffan och lé stort emot oss. Jag log vänligt tillbaka och rusade efter Brooke in i hennes rum. Brooke har ett ganska litet, men väldigt mysigt rum. Hon har en ganska stor säng i högra hörnet och en tv i vänstra, och en stor mysig fotölj brevid av ett konstigt material. Jag satte mig i fotöljen medans Brooke slängde sig på sängen. Jag tröck fram Spotify och klickade fram Brooke's långa spellista. Hon hade massa Bieber låtar på sin lista, och det kändes grymt konstigt. Jag har för det mesta undvikit att lyssna på hans låtar, för de fick mig mest att tänka på honom. Och sakna det vi hade tillsammans.

Jag klickade på en av låtarna, vid namn Never Say Never. Och om jag ska vara helt ärlig så visste jag inte om att han hade såhär otroligt bra röst, och att han hade så grymt bra låtar...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Sry för SÄMST uppdatering, men som ni vet så är Therese på landet och har inte tillgång till data, så det blir lite sämre nu. Btw, glad påsk!
KOMMENTERA GÄRNA TIPS!!♥


Kommentarer
josefine

drama! haha , mer ;)

2011-04-22 @ 14:32:33 | http://josefinerosto.blogg.se/
alice bieber ;)

grymt bra meer <3 glad påsk!

2011-04-22 @ 14:33:32 | http://ultimatealice.blogg.se/
sofia

jättebra! skriv mer snart snälla :D

2011-04-22 @ 17:51:28
Johanna

mer :D

2011-04-22 @ 18:00:36 | http://johannaviveca.blogg.se/
elin (:

asbra :D

2011-04-22 @ 22:45:26 | http://elinohrn.devote.se
Anonym

Asbra

2011-04-23 @ 11:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback