#Promise - Del 5

Tidigare:
Jag gjorde de rutinerna jag brukar göra innan skolan som att borsta tänderna, håret, ta lite mascara, och sedan äta frukost.
Idag hade jag lite extra tid över så jag satte mig i fotöljen och pratade med resten av familjen en stund.
När det var dagsatt gå så rusade jag till hallen och satte på mig mina höga, vita converse. Och sen bar det iväg till skolan!


Efter en kort stund stannade bussen och jag av.
Den här morgonen såg jag ingen Amber som stog och slängde ur sig onödiga kommentarer. Jag gick in skolans huvudentrè och svängde direkt höger för att komma till skåpen.

- Cloè, vänta! Hörde jag en bekant röst ropa bakom mig. Jag stannade upp och vände mig sedan om. Det var Justin. Jag log imot honom och stog still ett tag tills han kommit fram till mig.
- Hej! Sa han och andades högt.
- Hej Justin. Är du oxå tidig idag? Frågade jag och vi fortsatte att gå mot våra skåp.
- Ja.. Mamma tyckte det var bäst. Så jag inte kommer försent eller något sådant de första dagarna. 
- Aha, okej. Jag förstår. Sa jag och tröck in koden till skåpet. Jag kollade på schemat och såg att vi hade Idrott. Juste, det är torsdag idag. Glömde. Alltså inga idrottskläder..
- Du Justin, vi har idrott nu. Sa jag och vände blicken mot honom.
- Va? Jag har inget ombyte med mig.. Svarade han.
- Inte jag heller. Tänkte inte på att det var torsdag idag. Och vi hinner ju inte dra hem och hämta, eftersom det är första lektionen. Han suckade och vi stängde våra skåp.
- Men du, vi får förklara för Mr. Jackson.. Det är nog okej. Sa jag och log.
- Bra.

Vi började gå mot idrottshallen, men hann inte komma långt alls förens någon ställer sig framför oss och hindrar vägen.
- Du får flytta dig ? Sa jag och kollade på Amber som såg riktigt förbannad och lursam ut.
- Jaså, får jag ? Svarade hon kaxigt.
- Yes!
- Men.. Det vill jag inte.
- Fast du är tvungen! Sa jag och puttade in henne lite löst i väggen och gick därifrån. Med Justin brevid mig.

- Wow. Mummlade Jusin lite tyst. Jag fnissade och log lite för mig själv.

- Damerna först. Sa Justin och höll upp dörren till idrottshallen.
- Tackar! Svarade jag och gick in.

Vi letade upp Mr. Jackson, och hittade honom sittandes på en bänk med dagens sporttidning i handen.
- Hej Mr. Jackson. Sa jag och Justin ungefär samtidigt.
- Hej! Svarade han och kollade upp ur tidningen.
- Är det okej att vi inte är med på idrotten idag? Jag glömde helt bort att det var Torsdag - vilket betyder idrott - idag. Och Justin här är ny, så han visste inte om att det var någon idrottslektion.
- Hmm. Ja, det är okej. Ni kanske kan hjälpa mig att ta fram saker? Frågade han.
- Tack! Och ja det kan vi väl göra. Sa jag och Justin nickade instämmande.
- Bra! Ni kan sätta igång på direkten. Jag hade tänkt att vi skulle köra fotboll. Så det är egentligen bara två fotbollsmål, en fotboll och en massa västar som behövs. Fixar ni det? Frågade han.
Vi nickade och han räckte fram nycklarna till förrådet där sakerna befann sig.

Vi tog ut varsitt fotbollsmål och sällde de på lagom avstånd mitt i mot varandra. Sen sprang Justin tilbaks och hämtade en fotboll som han sedan sköt rätt upp i krysset.
- Haha, snyggt! Sa jag och gick för att hämta västar. Det fick bli röda västar till ena laget, och blåa till det andra.

- Mr. Jackson! Vi är klara nu! Ropade jag.
- Okej, tack så mycket! Ni kan få håltimma nu, så slipper ni sitta och kolla på här uppe på läktaren, det kanske inte är så kul? Jag kollade på Justin som sken av lycka, och vi tackade sedan. Vi bad även om förlåtelse för att vi inte tagit med idrottskläder, men det var okej. Man kan inte komma ihåg precis allt alla gånger.

- Så, vad ska vi hitta på? Frågade jag när vi kommit ut ur idrottshallen.
- Hmm.. Lära känna varandra bättre?! Frågade han och log.
- Det låter bra! 

Vi gick iväg till skolans cafè där vi köpte en varsinn läsk, och slog oss sedan ner vid ett ledigt bord precis vid fönstret.
- Berätta om dig själv. Vart du kommer ifrån osv. Sa jag och tog en klunk av läsken.
Han babblade på och jag lyssnade hela tiden. Det var rätt intressant faktiskt. När han pratat klart var det min tur att berätta om mig, så jag satte igång..

Justin's perspektiv:

Efter att vi berättat om oss själva kändes det som att jag visste i stort sätt allt om Cloè. Och hon tänkte nog detsamma, alltså att hon visste allt om mig och mitt liv. Men, det är EN sak hon inte vet om. Och jag vet ine riktigt om jag har lust att berätta det för henne riktigt ännu...
----------------------------------------------------------------------------------------
GE OSS IDÈER! VAD KAN HÄNDA?!

ÅTERIGEN FÖRLÅT FÖR USEL UPPDATERING. MEN VI HAR HELT ENKELT INTE HAFT TID :(
JAG (THERESE) HAR MYCKET I SKOLAN, OCH TILDA OXÅ. MEN HÅLL UTKIK EFTER FLERA KAPITEL!
( GLÖM INTE ATT KOMMENTERA, OCH LÄGG GÄRNA TILL OSS PÅ FACEBOOK. KOLLA I DROPDOWN-MENYN UPPE I HEADERN SÅ HITTAR NI LÄNKAR TILL VÅRA PROFILER! ) PUSS !


Kommentarer
elin

mycket bra :D

2011-03-10 @ 21:29:05
Anonym

Meeeeeeeeeeeeeer!!! :)

2011-03-10 @ 21:34:38 | http://astakanastas.blogg.se/
sANNA

ÄLLLSKAAAAAAART :D

2011-03-10 @ 22:06:03
Svarten97

Awesome!!

2011-03-10 @ 22:13:05 | http://Svarten97.devote.se
alice BIEBER isacsson

skiet bra meeer <3<3<3

2011-03-10 @ 23:21:24 | http://ultimatealice.blogg.se/
josefine

As bra !!!! gillar han henne? Aww isf ^^ meeeeer

2011-03-11 @ 10:38:05 | http://josefinerosto.blogg.se/
Izabella

vill bara säga grattis!! ni är ju en av vinnarna på gaybloggen.com!! :)

2011-03-11 @ 16:10:58 | http://justinbstories.blogg.se/
Madde

Mer!

2011-03-11 @ 20:03:12
Anonym

awesome

2011-03-11 @ 22:40:09
Anonym

Ni har typ vunnit en tävling i gaybloggen .......

2011-03-12 @ 09:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback