#Promise - Del 4

Tidigare:
- Jag hoppar in i duschen ! Ropade jag från övervåningen och gick sedan in i badrummet. Kläderna åkte av och jag klev in i duschen och stängde glasdörren om mig. Jag vred om kranen och det lagomvarma vattnet rann långsammt ner för min kropp. När jag kände mig klar vred jag av vattnet och klev ut. Jag grabbade tag i en ljusrosa handduk som jag virade runt mitt långa, blöta hår. Och tog sedan en till handduk som jag torkade mig lite snabbt med och sedan drog runt kroppen. Jag tog ut min bodylotion - med lukt av kokos - ur badrumsskåpet och tog lite i handen. Sedan smörjde jag in hela kroppen, från topp till tå.


- Maten är klar ! Hörde jag mamma från nedervåningen.
- Okej ! Sa jag och drog snabbt på mig en tröja. Jag rusade ner för trappan och slog mig ner vid matbordet brevid pappa. Jag öste på lasange på min tallrik, hällde upp ett glas mjölk och slängde sedan i mig maten.
- Tack för maten. Sa jag när jag var klar och gick bort med tallriken som jag sedan ställde in i diskmaskinen.
-.. Jag går upp på mitt rum. Sa jag sedan och gick.

Jag satte igång datorn och när den laddat klart öppnade jag upp Internet och loggade sedan in på Facebook.
2 Nya Händelser & 1 Ny Vännförfrågan. Jag klickade på "Visa Alla Vännförfrågningar". Och det var han, Justin som hade skickat. Jag bekräftade och något senare plingade det till i chatten.
"Hej Cloe, vad gör du? :)"
"Hej.. Ska alldeles strax plugga :( Dudå?"
"Okej.. Hm ingenting <3"
"Men du vi ses imorgon!! :)"
"Hejdå! :) <3"

Jag klickade ner chattrutan och loggade sedan ut från Facebook. Matteböckerna åkte fram och pluggandet satte igång.

Justin's perspektiv:

När Cloe loggade ut så fortsatte jag vara inne på facebook. Jag gjorde egentligen inget speciellt, utan jag satt bara och kollade kompisars bilder och lyssnade på musik. Men när jag satt där i min ensamhet så kände jag att något saknades, men jag kunde inte sätt fingret på vad det var. Eller jo? Sour Patch kids!
Jag lyfte ifrån mig datan och rusade ner till köket. Jag öppnade skafferi-dörren och kollade sedan runt bland hyllorna. Efter ett tag av letandes så hittade jag en påse. Jag grabbade tag om den och gick åter ingen till mitt rum.

Jag satte på With you - Chris Brown. Jag gillar verkligen den låten. Av någon andledning får den mig alltid att le och att sjunga med. Hehe. Efter en kort stund hörde jag att mamma knackade på dörren.
-Kom in! Svarade jag.
Hon öppnade dörren och stack in huvudet, och sa strax därefter:
-Det är mat..
-Okej, jag kommer strax! Svarade jag och hon stängde dörren efter sig.

Jag stängde ner facebook, och alla andra flikar på skrivbordet och gick sedan långsamt ner för trappan.
När jag kom ner så satte jag mig vid vårt slitna, mörka träbord och högg in. Jag åt väldigt mycket för att jag fick inte i mig speciellt mycket vid lunch.

Cloe's perspektiv:

-Äntligen! Mummlade jag för mig själv när jag tillslut var klar med matten. Det var grymt jobbigt men vad nöjd man känner sig nu efter! Jag plockade ihop mina saker och la tillbaka de i väskan. 
Efter det bytte jag om till en stor, slapp T-shirt och gjorde mig sedan iordning för att gå och lägga mig. Den kvällen somnade jag med ett léende på läpparna. 

Jag kände hur jag sprang, men jag vågade inte titta bak. Jag sprang och sprang. Jag sprang på en stor, vacker äng och jag hade på mig en vit sommar klänning. efter ett tag började allt bli mörkare, jag sprang vidare, för jag kunde liksom inte stanna, men innan jag visste ordet av, så var jag vid ett stup. Jag kände hur foten slant och jag föll. Jag föll rakt ner i havet.

-VA?! Utbrast jag och satte mig oroligt upp. Vänta? Det var bara en dröm. Puh!
Jag slängde blicken mot väckarklockan och fick se att den var 5.38.
Jag gäspade stort och la mig sedan försiktigt ner igen, och efter en kort stund, somnade jag igen i en djup sömn.

*Biip! Biip! Biip!*
Jag slängde mig emot klockan och slog till den lite lätt.
Jag satte mig upp, men inte motvilligt den här gången. För idag hade jag för första gången lust att gå till skolan!
När jag hade kommit upp så for jag snabbt in i dushen och där stog jag också ett tag.

Jag virade en mysig bomulls handduk omkring mig och smög sedan ut mot garderoben. Hm..vad ska man ha idag? Efter en lång stund av allvarlig fundering så hade jag bestämt mig. Det fick bli ett par mörkblåa jeans, en svart blus och med en blommig sharl. Perfekt!

Jag gjorde de rutinerna jag brukar göra innan skolan som att borsta tänderna, håret, ta lite mascara, och sedan äta frukost.
Idag hade jag lite extra tid över så jag satte mig i fotöljen och pratade med resten av familjen en stund.
När det var dagsatt gå så rusade jag till hallen och satte på mig mina höga, vita converse. Och sen bar det iväg till skolan!

-------------------------------------------------------------------------------------------------
SRY FÖR KASS UPPDATERING. SKOLA OCH ANDRA SAKER SOM KOMMER FÖRE.
KOMMENTERA HÖRNI!! :)


Kommentarer
josefine

Bra =) hoppas nästa kommer upp snart också!

2011-03-09 @ 12:14:12 | http://josefinerosto.blogg.se/
Anonym

asbra

2011-03-09 @ 16:02:29
Anonym

jättebra, mera idag? :)

2011-03-09 @ 17:45:21 | http://tranevall.blogg.se/
Svarten97

Si claro!

Den här novellen, äger ärligt talat!

2011-03-09 @ 17:51:33 | http://svarten97.devote.se
Anonym

Superbra, hoppas verkligen de kommer upp ett till ikväll!! :D

2011-03-09 @ 18:37:19
elin

asbra :D

2011-03-09 @ 20:39:42
Hanna:)

Jättebra, hoppas det kommer ett till i kväll:)

2011-03-09 @ 21:18:12
Sofie

MER!

2011-03-09 @ 22:16:20
Madde

Mer!

2011-03-10 @ 16:53:28
sanna :D

awesome more

2011-03-10 @ 20:12:27
linn'

Kapitel 3 ute på bloggen http://storiesaboutjustin.blogg.se nu, kika gärna in! :)



Och bra kapitel förresten, längtar tills nästa! <3

2011-03-10 @ 21:17:30 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback