#Promise - Del 2

Tidigare:
- Du, jag måste kila. Ses ! Sa jag och sprang bort till mitt skåp. Jag kollade snabbt på schemat som jag hade tejpat upp på skåpsdörren. Åh, Matte.
Jag drog ut matteböckerna ur skåpet och rusade iväg mot klassrummet. När jag kom in så satte jag mig ner på en sönderklottrad bänk och gjorde mig sedan bekväm. Strax därefter kom Mrs. Knight in i klassrummet med Justin efter sig.
-Tysta! Utbrast Mrs. Knight och satte sig sedan ner vid katedern.
-.. Idag har vi en ny elev i klassen, och vi hoppas att han kommer trivas. Sa hon sammtidigt som hon tittade på oss med en sträng blick. Hon tittade sedan på Justin menande att han skulle slänga ur sig något.

-Ehmm.. Jag har egentligen inget att säga ? Jag kommer iallafall härifrån Kanada. Och mitt namn är Justin, Justin Bieber. 


- Inresseant.. Sa Amber och började skratta åt något som inte var ett dugg kul.
- Nu var du rolig Amber.. Eller ? Sa jag och himmlade med ögonen. Hon blev tyst och kollade sedan osäkert fram mot katerden igen.

Justin satte sig ner vid den lediga bänken brevid mig, och tackade återigen. Jag fick även ansvaret att visa honom runt och låta honom lära känna skolan. Så när den långa, och grymmt sega lektionen äntligen tagit slut så grabbade jag tag om mina böcker och gick mot skåpet. Justin hade skåp ganska nära mig så när han hade lagt in sina böcker så gick han fram till mig, och sa strax därefter: 

- Jag antar att du ska visa mig runt nu ?
- Det har du rätt i. Sa jag glatt och vi började gå.
Vi gick längst den långa korridoren och jag talade om exakt allting man bör veta om vår skola. Varenda rum, hur lärarna "fungerade", osv. När vi hade gått en ganska lång stund så satte vi oss trötta ner på en sliten bänk.

- Vad är det där? Frågade Justin och nickade mot den svarta, stora anslagstavlan som var mitt emot oss.
- Åh, det där ? Det är mitt lags träningtider, vi har lite andra tider nu eftersom att det snart är cup.
- Jaha ! Ditt lag ? Frågade han och tittade undrandes på mig.
- Mitt & mitt.. Jag är lagkapten ! Svarade jag sedan samtidigt som jag log stolt.
- Coolt ! Jag spelar också hockey ! Eller ja, gjorde.. Sa han lite besviket.
- Okej, men du kan ju alltid testa att lira i killarnas lag ? De är duktiga. Svarade jag och vi fick genast ett samtalsämne att tala om.

Vi satt kvar ett tag och pratade om lite olika saker, mest om hockey. Och när det var dags att gå så gick vi tillsammans till våra skåp och hämtade böckerna för nästa lektion.

Lektionen rullade på som vanligt, vilket betyder att vi gjorde inte mer än att lyssna på Mrs. Knight's tråkiga tal om 1700-talets historia.
När den onödigt tråkiga lektionen äntligen var slut så masade jag mig fram till skåpet och la in böckerna.
- Vilken tråkig leketion.. Utbrast Justin när vi var påväg upp till matsalen.
- Skoja inte ! Svarade jag och skrattade.
Vi gick mot de röda plastbrickorna och när vi kom fram så tog vi varsin.
Jag slängde en blick på en vidriga maten och bestämde mig på direkten att inte änns smaka på skiten.
Istället fick det bli sallad och mackor. Asså ibland kan maten vara god men man känner på sig när det inte går att äta. Justin stog inte emot iallafall. Han tog för sig av allt skolan hade att erbjuda. Men helt plötsligt så for Amber förbi och Justin får hela sin bricka med vidrig mat över sig. Ueeek. 
- Oj ! Förlåt ! Sa hon tillgjort och höll handen för munnen samtidigt som hon skrattade..
- Förlåt för vadå ? Det här ? Frågade jag och kastade mitt vattenglas över henne. Jag tog snabbt tag om Justin's arm och vi rusade ut ur matsalen skrattandes.

- Haha. Bra början på en ny skola.. Utbrast Justin ironiskt och kollade ner på sin smutsiga tröja.
- Hmm.. Min brorsa slängde av någon konstig anledning ner en av hans tröjor i min träningsväska. Du kan låna den ? Sa jag.
- Gärna..
- Haha kom här !

Vi rusade upp till skåpen och jag tog ut min tunga träningsväska ur mitt skåp. Jag drog upp dragkedjan och rotade fram Chris tröja, som Justin skulle få låna. Det var bara en stor vanlig vit T-shirt utan något tryck alls. Men jag antar att det var bättre än en skitig tröja iallafall. 
- Tack Cloe. Och tack för du hjälper mig, eller vad man nu ska säga.
- Inga problem. Det är bara kul ! Svarade jag och stängde sedan mitt skåp.

När skoldagen var slut så sa vi hejdå och jag började knata mot ishallen som bara låg några minuter ifrån skolan.
Dags för träning.

När jag kom fram sköt jag upp den kalla, tunga ståldörren och gick sedan med snabba steg bort till tjejernas omklädningsrum med en tung väska över axeln.
- Hej. Sa jag till Brooke och Allison som satt inne i omklädningsrummet och snackade.
- Hej Cloe ! Svarade de glatt i kör.  
När vi hade fått på oss träningskläderna så gick vi ut till ishallen, och stog sedan och väntade på de andra som fortfarande var inne i omklädningsrummet och bytte om.
Efter en kort stund dök Mr. Smith och resten av tjejerna upp och vi körde igång.
------------------------------------------------------------------------------------------------
ÖS PÅ MED KOMMENTARER!!
VAD TYCKER NI OM NOVELLEN SÅHÄR LÅNGT? :)


Kommentarer
Julia

Den är skitbra, mera! :)

2011-03-06 @ 21:01:22 | http://tranevall.blogg.se/
Nora

Skit bra, en till idag, snälla

2011-03-06 @ 21:09:49 | http://norajensens.blogg.se/
Anonym

Skitbra. :D Meer. (:

2011-03-06 @ 21:22:56
Anonym

Det e skitbra... Men när blir det nutid ??

2011-03-06 @ 21:29:15
Anonym

Asbra! ;D;D

2011-03-06 @ 21:39:05
Madde

Awesome, more!

2011-03-06 @ 21:39:45
elin (:

jättebra ;D

2011-03-06 @ 21:46:59
emma t

Kanonis !! :)

2011-03-06 @ 21:49:26
Anonym

bra :D

2011-03-06 @ 23:45:44
Hanna:)

Bra, meer.

Det skulle vara kul om justin och cloe blev tillsammans före han blev känd, också har dom såhär med och mot gångar:) bara en liten ide:)

Kramar Hanna:)

PS. Älskar eran blogg<3:D

2011-03-07 @ 10:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback