#Promise - Del 15

Tidigare :
Senare den dagen, när klockan var runt sju och jag satt framför datorn så knackade det på min dörr och Chris kom in.
- Hej. Sa jag och vände mig mot honom.
- Tja.. Har du hört?
- Hört vaddå? Frågade jag.
- Om Justin, att han är här i Kanada?!
- Jaha, ja.. Svarade jag och kollade ner i golvet.



Jag vaknade av ett otroligt störande ljud, väckarklockan. Äntligen fredag! Mumlade jag lite tyst för mig själv och samtidigt som jag satte mig upp.

10 minuter senare befann jag mig i den varma duschen med tvål över hela kroppen. När jag duschat klart klev jag ut ur duschen och drog en stor, mjuk handduk runt mig. Jag plockade fram min jordgubbslotion och började smörja in mig.
Medans jag satt där och smörjde in mig så kom jag och tänka på en sak - Justin.
Jag skyndade mig klar med insmörjningen och kilade sedan iväg till mitt rum.

Jag satte i kontakten till hårfönen och började föna håret. När det var hyffsat tort drog jag ut kontakten och satte sedan upp mitt långa, mörkbruna hår i en hög hästsvans.
Sen var det dags för klädval. Jag satte på mig några svarta underkläder, svarta stuprörsjeans & en grå tröja med tryck på.
När jag sedan var klar med sminkningen gick jag ner till nedervåningen och in till köket. Frukosten stog redan framdukad så jag slog mig ner vid bordet och började bre min smörgås. Jag tog en tugga från den, samtidigt som jag hällde upp lite apelsinjuice i mitt glas. Något senare kom Chris nergåendes för trappan, med ett lätt léende på läpparna.

- Godmorgon. Sa han och satte sig ner mitt i mot mig.
- Godmorgon.. Svarade jag och tog ytterligare en tugga från min smörgås.
- Hur mår du idag då? Frågade han och jag fattade inte riktigt vad han menade.
- Hur menar du? Frågade jag tillbaks.
- Men alltså.. Det där med Justin?
- Jaha.. Jodå, det rullar väl på. Svarade jag och min blick riktades ner i tallriken.
- Okej. Säg till om det är något bara.
- Tack Chris..

När jag ätit färdigt ställde jag in disken i diskmaskinen och Chris hjälpte mig att plocka undan all mat.
När jag hade borstat mina tänder gick jag in till mitt rum och packade ner lite behövande saker i väskan, som tillexempel hörlurar och annat. Jag hade lite tid över så jag knäppte på datorn och snart var jag inne. Jag kollade Facebook och Twitter en stund. Men jag fasnade lite extra länge vid Twitter, jag fasnade vid en speciell tweet. Tweeten var från Justin, han hade skrivit "You're still my favorite girl.." Hmm... När klockan började närma sig 8.00 så stängde jag ner datan, & sprutade på lite parfym - som jag glömmt bort tidigare - och efter det var jag så gott som klar.

Jag tog upp min mobil som låg på skrivbordet och slängde iväg ett sms till Brooke.
"Hej, är du klar? Isåfall kan jag hämta upp dig med bilen?:)"
"I'm clear! Ja, gärna..;)"
"Okej, kommer om typ 10 minuter, ses då!"
Jag låste telefonen och la sedan ner den i byxfickan, jag tog upp min väska som låg på sängen och gick ner till hallen. Jag knöt mina svarta converse och satte sedan på mig min svarta skinnjacka.

- Jag åker nu! Ropade jag och tog sedan mina bilnycklar och gick ut.
Jag låste upp garaget, körde ut bilen, & låste sedan garaget igen. Efter bara en kort stund var jag framme och Brooke kom trippandes fram mot mig.
-Morning sunshine! Sa hon glatt.
-Morning! Svarade jag och log tillbaka. 

Jag drog i spaken och snart var vi iväg.

Skoldagen rullade på som vanligt, men jag var såklart lite seg efter att Justins namn poppat upp femhundraelva gånger i skallen, och inte bara det, hans tweet har jag funderat på en del också. Vem var det han menade?
För att försöka glömma allt med Justin för nu, så fick jag idéen att dra til stranden.
-Brooke? Ska vi dra till stranden? Frågade jag och tittade fundersamt på henne.
-Sure! Svarade hon och smällde igen sitt skåp.
Jag bestämde mig för att inte ta hem några böcker för jag pallar inte plugga, dessutom är det sommarlov snart så det är inte så mycket kvar. Vi svängde förbi Brooke's hus och hon skyndade sig att byta om, och så hämtade hon allt behövde, sen åkte vi till mitt place och jag gjorde detsamma.

Jag körde in bilen på den lilla strandparkeringen och sedan bar det av till vattnet. Som tur var fick vi tag på två hyffsade solstolar och den perfekta platsen att ligga på. Jag drog av mig mina kläder som jag hade över bikinin och la mig sedan ner på solstolen och slöt mina ögon.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WHAT DO YOU THINK?
WHATCH OUT! BIEBER SOON.

Kommentarer
Johanna

mer mer :D

ikväll :D

2011-03-26 @ 19:19:27 | http://johannaviveca.blogg.se/
alice BIEBER isacsson

helt amazing <3<3 mer :D <3<3<3

2011-03-26 @ 19:38:58 | http://ultimatealice.blogg.se/
fia

OMG sååå otroligt mega bra, meer please :D

2011-03-26 @ 20:34:41
Anonym

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer !!!!!!!



så mke mer vill jag ha :D

2011-03-26 @ 20:57:24
Elvira

jääte bra skrivet, superp!

josefine

kom precis på en sak! bestämde dom inte att hans twitter lösenord var cloé och justin eller har jag blandat ihop det med någon annan? xd haha. för isåfall kommer han väl ihåg henne, och gillade han inte innan han blev känd också men våga inte erkänna det? åhhhhh så mycket som bara ploppar upp i huvet xd haha meeeeeeer!!! jättebra!

2011-03-26 @ 21:40:50 | http://josefinerosto.blogg.se/
elin

uhlalala I like bieber ;) <3



awesome :D

2011-03-26 @ 22:43:50 | http://elinohrn.devote.se
Anonym

ASBRA ÄLSKAR DEN!!

2011-03-26 @ 23:17:28
Julia

Awesome! :)

2011-03-26 @ 23:27:11 | http://jjuliiiiaa.blogg.se/
isabell

jätte nra. längtar till justin kommer in lite mer i novellen :)

men grymt bra skrivet.

2011-03-27 @ 00:32:47
Anonym

Meeera! :)

2011-03-27 @ 01:18:46 | http://tranevall.blogg.se/
emma t

Jag längtar tills hon träffar Justin :)

2011-03-27 @ 09:15:02
Anna

Åhh Gud vad bra! MER

2011-03-27 @ 10:10:47
Svarten97

aaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeessssssssssssssooooooooooooommmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeee!

:))))

2011-03-27 @ 10:58:44 | http://svarten97.devote.se
sofie ♥

Bra inlägg dära =)

2011-03-27 @ 14:20:35 | http://sofieschilcher.blogg.se/
fia

iiiih, meeer! :D

2011-03-27 @ 15:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback