Never Say Never - Kapitel 122

Ungefär 3 veckors framspolning:

Fy vad jobbigt det har vart de sista veckorna. Jag har fått värkar några gånger, och en gång var vi till och med tvugna att åka in till sjukhuset. Vi trodde då att det var dags, men tyvärr var det falskt alarm.

Idag är det Torsdag. Och Scooter och Usher kom hem till oss för att prata om nya låtar. För jag orkar verkligen inte ta mig till studion. De var alltså tvugna att ta studion till oss.

När de kommit gick vi ut och satte oss på uteplatsen. Alla satt med varsin burkläsk som vi kunde kyla ner oss med i hettan.
- Så ? Hur ser det ut ? Frågade Justin.
- Vi tänkte, ni kanske vill göra en ny låt tillsammans ?
Min och Justin's blickar möttes, och sedan nickade vi ivrigt.
- Ja, gud va kul !
- Va bra ! Då säger vi så. Vi har egentligen inget mer just nu. Snart kommer ju barnet, så vi vill inte att ni ska ha för mycket att göra..
- Heh, ja.. Sa jag och log lite generat medans jag kollade ner mot magen.

Snart kommer hon..


Dagarna gick. Och det gjorde allt ondare och ondare. Jag klagade hela tiden, och var tjurig imot Justin rätt ofta. Kände mig som värsta surkärringen, men det var inget jag kunde rå för just nu.

- Justin ! Kan du ge mig ett glas vatten ?
- Okej ! Svarade han och kom någon minut senare ut i vardagsrummet med ett stort glas vatten i handen.
- Vad tittar du på ? Frågade han samtidigt som han satte sig ner brevid mig och la armen runt mig.
- 16 and pregnent. Vilket passande program va ? Sa jag och lät lite små tjurig.
- Förlåt att jag störde.. Sa han besviket och reste sig sedan upp och gick upp för trappan. Jag hörde strax därefter en dörr smällas igen, och förstod på direkten att han blev ledsen.

Jag satt kvar några minuter och glodde på tv:n, men jag kunde inte sluta tänka på hur elak jag egentligen var/är mot Justin. Så jag stängde av, och reste mig långsamt upp. Jag tog några klunkar ur vattenglaset och gick sedan upp till övervåningen. Jag knackade lite löst på sovrumsdörren och öppnade den sedan försiktigt.
- Får jag komma in ? Frågade jag och gick sedan in utan att han äns hann svara.
Jag satte mig ner brevid honom på sängkanten och lutade mitt huvud mot hans axel.
- Förlåt Justin.. Förlåt för att jag är så sur jämt..
- Jag förstår dig.. Men jag känner mig helt värdelös. Det känns som att jag aldrig gör dig glad.
- Det gör du Justin. Och du hjälper mig så himmla mycket.. Jag ber om ursäkt för mitt dåliga humör.
- Ursäkten godtagen. Sa han och pussade mig på huvudet.

- Jag går på toa. Kommer snart ! Sa jag och gick sedan ut ur rummet och in i badrummet. Jag låste om mig och gick sedan fram till spegeln och blev nästan rädd när jag såg mig själv. Såg förfärlig ut.
Jag drog ner mina mjukisbyxor och innan jag änns han reagera så upptäckte jag en sak.
- JUSTIN ! JUSTIN ! Skrek jag.
- VAD ÄR DET ? Ropade han tillbaks och kom springandes mot badrummet.
- JAG TROR.... ATT VATTNET HAR GÅTT !
- MEN ÖPPNA DÖRREN DÅ !
Jag drog på mig byxorna igen och öppnade fort dörren.

När vi kommit fram till sjukhuset hjälpte Justin mig ut ur bilen, och vi gick så fort som det bara gick in genom sjukhusets entrè.

Fyfan vad ont det gör. Det värker som FAN och jag vill bara lägga mig ner på golvet och skrika. Vilket inte var så lämpligt just nu.
Justin sprang iväg och kom strax tillbaks med en sjuksköterska och en rullstol som jag sedan satte mig i.
Jag blev " skjutsad " till en stor förlossningssal.
Och Justin hade ringt till våra närmaste ( Pattie, Nathalie & Ryan ) så strax därefter kom även de.

Justin gav mig en varm kyss och tog sedan min hand som han höll hårt. Han var där med mig. Killen som betyder mest, killen som betyder ALLT.

- Okej, nu är det dags att krysta. Vi gör det på 10. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, & 10. Sa sköterskan och jag krystade. Jag tog i allt vad jag kunde. men plötsligt var det som om allt bara stannad upp i huvudet.
Allt jag kunde se var Justin som stog och höll en liten bebis på kyrkogården. Varför?

Plötsligt vaknade jag upp. Jag sa ingenting, utan kollade mig bara omkring..
- Sandra !? Dags att kliva upp nu. Flyget till Atlanta går snart ! Sa en bekant röst. Det var mamma.
- Vvvaa ? Sa jag med gråten i halsen.



Det var bara en dröm. Allt var bara en dröm..


SLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT !!
Nu vill vi att precis ALLA kommenterar och säger vad ni tycker om den här novellen.
Vi får se när den andra novellen startar. HÅLL UTKIK! Imorgon kommer förresten en tävling som har med den kommande novellen att göra. Och då vill vi att så många som möjligt deltar!

Puss & Kram !

Kommentarer
linn

Fyfan vad bra asso, trodde verkligen inte den skulle sluta sådär, haha fett konstigt det känns.. Men aja än en gång, sjukt bra slut, och er novell var verkligen grym!



Kram <3

2011-02-13 @ 01:40:59 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
Jen

nej! HAHA fatta vad konstigt slut det blev och man blev ju sååååå ledsen utav det! Men novellen har varit AS BRA!

2011-02-13 @ 02:08:45
madde

den har varit sjukt bra! Men lite konstigt slut :P

Längtar efter nästa novell<3

2011-02-13 @ 08:17:49 | http://justindblove.blogg.se/
Anonym

SJUKT BRA!! Fick tårar i ögonen på det här sista :'( <3

2011-02-13 @ 09:45:38
Michelle Verona Sjöö

älskade novellen ♥♥♥

2011-02-13 @ 10:00:47 | http://veronasmichelle.blogg.se/
Anna

OMB! Jag grät igenom hela kapitlet, den här novellen har verkligen varit berörande och självklart läser jag er nästa novell!

2011-02-13 @ 10:27:26
Bella

så hon drömde hela tiden, i hela novellen!?

2011-02-13 @ 10:51:03
Anonym

Skit bra asså! konstigt men bra slut asså. börja med nästa!!!!!

2011-02-13 @ 10:51:40
sofie schilcher ♥

den va grym , fast jag har läst en blogg som hade nästan liknande slut fast då ramlade tjejen ner ifrån eifeltornet i paris :p haha , men ja gillade slutet.. :)

kommer det komma mera noveller eller lägger ni ner ? :(

2011-02-13 @ 10:53:24 | http://sofieschilcher.blogg.se/
emmy

Men man blev lite ledsen när man fick veta att det hela bara hade varit en dröm...;)

Men novellen annars har varit sjukt bra!!<3

2011-02-13 @ 10:53:54
Anonym

omg en dröm omg :o

asbra iaf!!!<333

2011-02-13 @ 11:02:20
Elliinoor ;)

Själva novellen var jättebra, men en sak fattade jag inte. Vad var det som var en dröm?

Det var det enda jag inte fattade, men annars var den suuuuuuperbra!!

Längtar till nästa! :)

2011-02-13 @ 11:18:38
Anonym

Asbraaaaa! Längtar till den nya :D

2011-02-13 @ 11:20:04
amanda

jääätte bra novell ;)



Neeej så får dne inte sluta, jag blir tårögd :( :P

2011-02-13 @ 11:29:18 | http://hammarlundsamanda.blogg.se/
a

skitbra:)!

2011-02-13 @ 11:32:24
Grisen <33

shiiit!!!! var har du fått tag i den där låten??!! måste ha den!!?? haha Asbra novell och jag längtar till den andra/nya <33 men snälla berätta var du hittade låten och vad den heter!! :D <333

2011-02-13 @ 11:57:49
Elvira

Sjuukt bra, fy fan vad tårar man fick i ögona asso!

kramizz

jennifer

shit vad grym ! fick tårar i ögonen i det här kapitlet ! hela novellen har vart sjukt bra ! längtar till nästa :)

2011-02-13 @ 12:26:47 | http://jannsson.blogg.se/
alice BIEBER isacsson

va är den slut ?? men sjukt bra <3<3 jag älskade den den var så värklig jag grät, skratta, deppa, blev överlycklig asså ni äger <3<3<3

2011-02-13 @ 12:40:03 | http://ultimatealice.blogg.se/
ronja

jätte bra novell! men det slutade på ett jätte dåligt sätt, man blev så ledsen av att det var en dröm...

2011-02-13 @ 13:10:52
Anonym

http://bieberdream.blogg.se/2011/february/one-less-lonely-girl-chapter-38.html#comment



kapitel 38 ute på bieberdream nu :)

2011-02-13 @ 13:25:47
amanda

Aa fattar :) den var grym, har höga förväntningar på nästa xd

2011-02-13 @ 13:26:06 | http://hammarlundsamanda.blogg.se/
madde

Sv: Jag fattade att ni inte ville ha som andra noveller och det är ju faktist bra att det är annorlunda :) Och det var inte konstigt på ett dåligt sätt, om ni uppfattade det som det :) :D

Kram Madde

2011-02-13 @ 15:29:34 | http://justindblove.blogg.se/
aamaandaa

sjukt bra, men inte det bästa slutet.. men bra ändå. Börja med en ny!! :D:D

2011-02-13 @ 15:33:18 | http://gaaaahh.blogg.se/
Julia

Jag tycker det var synd att det slutade med att "allt var en dröm". Det känns som att man har läst allt i onödan då... Men jag tycker att den var bra och jag har följt den nästan från början! Besök gärna min blogg med en novell om Justin! :D

Anna

men.... vilken dåligt slut...

2011-02-13 @ 19:35:33 | http://theannalife.blogg.se/
Emmie

NEJ! Stackars Sandra! ÄLSKARDE NOVELLEN!

2011-02-13 @ 20:04:15
Julia

Jag sa inte att den var dålig. Jag tycker faktiskt att den var jättebra men det var synd att allt slutade med det var en dröm. Jag slår vad om att den nya är minst lika bra som denna ;)

samira

neeeeeeeeeejjjj ,,,,,, det får inte vara en dröm shit jag hade tårar i ögonen var den tvungen att sluta så där

2011-02-13 @ 20:21:50
Anna

sv: jag menade inte att vara negativ, det skulle bara vara bättre om det inte var en dröm... :)

2011-02-13 @ 20:53:14 | http://theannalife.blogg.se/
Biebermakesmecrazy - Novellblogg

Helt awesome, fast nästan lite sorgligt slut... men ändå bra :)

2011-02-13 @ 21:30:41 | http://biebermakesmecrazy.blogg.se/
madde

sv: förstår verkligen inte hur folk kan säga att dom läst i onödan! Jag menar, det har ju varit kul att läsa vad som hände i drömmen och man har ju skrattat, gråtit och lett som ett fån när man läst novellen<3 sedan så undrar jag om nån av er läser min novell, för jag fick en gång en kommentar som hade er novellblogg skrivet som bloggadress :D det var liksom så jag hittade er blogg :D :P

2011-02-13 @ 21:38:03 | http://justindblove.blogg.se/
Nicole

Den var skitbra, synd att det slutade som en dröm bölade lite i slutet:))

Kommer du sätta upp en länk till den nya berättelsen här?

Puss ♥

2011-02-14 @ 09:12:44 | http://justindrewstories.blogg.se/
angelica

novellen har varit jättebra, väntar på nästa! :)

2011-02-14 @ 23:46:35 | http://wickstroemarn.blogg.se/
Anonym

asso var det en dröm att hon blev tsm med justin också?

skitbra novell!<3

2011-02-19 @ 23:28:37
Elise

Den var super bra! :D synd bara att det var en dröm :( stackarn.. men snacka om livlig fantasi man ska ha om man kan drömma en sån dröm xD

2011-03-05 @ 18:14:57
Ebba :D

Jätte bra novell!! jag har läst ut hela på 3 dagar!

men jag hatar noveller med sådana slut!!

2011-04-03 @ 13:10:07 | http://myylifeisminee.blogg.se/
Felicia

Sjukt bra :D ÄLSKAR DEN! Bara lite enorlund/d¨ligt slut men annars sjukt bra. Hehe fick tårar i ögonen där i slutet ;D

2011-10-02 @ 16:42:53 | http://www.fleezzian.devote.se
Julia

*gråter som f*n! :')

En fråga: Hur gamla är ni som skrivit novellen? NI är sjukt begåvade! Det här var seriöst den finaste novellen jag har läst! :'D Jag menar... ni har med hjälp av bilder och videoklipp... asså ja, allt stämmer precis. Texten stämmer bra in med bilderna och bilderna stämmer bra med texten, asså hur gjorde ni?! Jag kände att den blev på något sätt mer verklighetsbaserad.

2011-10-27 @ 13:28:07
Julia

Är det bara jag som tycker att slutet var bra? Antingen så har ni inte läst så noga under novellen eller så har ni det och då uppfattar jag att ni tyckte att det inte var synd att mamman dog och allt det här... För när jag läste kapitlet där mamman dog så tänkte jag för mig själv (för att jag inte skulle gråta så mycket) då tänkte jag så här "Åh-nej! Det får inte sluta med att mamman dör! På något sätt känns det som om hon bara log i koma ett tag och att hon skulle vakna upp i slutet eller något" men så var det ju inte... riktigt i alla fall... MEN GUD vad glad jag blev i slutet när jag gick veta att allt bara var en dröm! Så skönt att höra att mamman aldrig dog på riktigt.

2011-10-27 @ 19:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback