Never Say Never - Kapitel 3

-HALLÅ, NU ÄR VI HEMMA!!, ropade jag när vi kom hem

Fick inget svar, så jag upprepade samma sak igen.. Fick fortfarande inget svar! Blev faktiskt lite orolig.
Jag plockade upp min telefon och knappade in mammas mobilnummer, hon svarade inte där heller.. Åhh, vad har hänt ?!


Jag sprang in till alla rum i hela huset för att se om hon var där. Men hon var inte någonstans. :( Jag fick panik och ringde alla nummer jag visste och frågade om de visste var mamma var, men ingen visste...

- Hej Tjejer!, hörde jag en röst säga
- HEJ MAMMA!! Jag sprang till henne och kramade henne länge.
- Vad är det? Jag var bara hos en...kompis.....
- En kompis? Okej..

Det värkade lite som om mamma ljög. Att hon inte alls har varit hos en kompis. Efter en halvtimme så skulle vi äta middag. Vi åt och under maten så frågade mamma
- Hade ni roligt första dagen i skolan??
Jag och Nathalie tittade på varandra och sa
- Jaa, det var väl okej.
- Vad bra!!

Efter middagen gick jag in på twitter. Jag skrev "First day at Highschool"
Jag följer ju såklart Justin Bieber på twitter, och han hade skrivit något jag älskade! Han skrev
"UK was awesome, Atlanta here I come" Och det betydde att han snart var här och att han snart ska ha sin konsert.
Jag sprang fort in till Nathalie och sa vad Justin hade skrivit och vi båda blev galna igen. Jag sprang ner till mamma och sa det och hon sa att hon skulle tänka på saken.

- Nathalie! Jag går och lägger mig nu!, ropade jag till Nathalie 
- Okej! Jag med!, svarade Nathalie tillbaka.

Jag satte på mig en stor T-shirt där det stog "JB" och sedan korta tyg shorts. 

Sedan gick jag och la mig, jag låg och tänkte på vad mamma hade sagt tidigare idag. Om att hon var hos en "kompis", Jag blev lite orolig att mamma ljög för mig. Att hon inte talade sanning för att det var något som hade hänt? Men efter ett tag så somnade jag...

*PIP! PIP! PIP!*

Jag stängde av alarmet och gick upp. Jag satte på mig svarta korta shorts och ett mörkblått linne och vita converse.

Vi käkade frukost och gjorde oss i ordning och sedan åkte vi till skolan.

Det första vi gjorde när vi kom fram till skolan var att gå till våra skåp. Jag hade tejpat upp schemat på insidan av skåpsdörren, så jag kollade vad vi hade för ämne första lektionen, "Idrott" stod det.
-Åhhhh..........
-Vad är det?, svarade Nathalie
-Vi har idrott nu, och varken du eller jag har med oss idrottskläder.. Men vi får väll kolla på då.
-Jaha.. Typiskt!!, sa Nathalie medans hon suckade

Vi gick till idrottssalen och började med att prata med idrottsläraren, med tanke på att vi inte kunde vara med på Idrotten, han sa att det var OK, det var ju ändå bara 2:a dagen i skolan...


Kort inlägg.. Hinner inte mer, det är skolan som gäller :/ MER KOMMER I EFTERMIDDAG/IKVÄLL! KOMMENTERA OM NI VILL HA MER !!!!!!!! :D

Kommentarer
Emma

Jättebra! Meeeer!!

2010-12-07 @ 09:37:55
Anonym

braaaa!!! snälla skriiv mer :D

2010-12-07 @ 16:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback