#Promise - Del 1

Kära dagbok.
Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag, men det är så mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Allt är så annorlunda. Han är så annorlunda. Allt har förändrats. Han har förändrats.

Tillbaka blick - 4 år ( 2007 )

Alarmet hade precis ringt - det var dags för skola igen. Jag blinkade några gånger för piggna till och satte mig sedan motvilligt upp i sängen. Jag slängde en blick mot spegeln och fick se mitt långa mörkbruna hår som låg ruffsigt över axeln. Jag drog av täcket från mina bara ben och ställde mig sedan sakta upp.
När jag dragit på mig min varma morgonrock och tagit mig en andra titt i spegeln öppnade jag sedan dörren och gick ner till köket där resten av familjen redan satt.

- Godmorgon min sköna. Sa pappa bakom morgonstidningen.
- Godmorgon Cloe ! Utbrast mamma och räckte mig ett glas med nypressad apelsinjuice.
- Godmorgon, och tack. Sa jag och gäspade.
- Träning idag va ? Frågade pappa.
- Ja, som varje onsdag..
- Okej, några läxor ?
- Ja pappa. Sluta tjata, jag fixar det efter träningen.
- Förlåt gumman, ville bara kolla så du har ordning på allt. Fast det brukar du ju ha..
Jag log och tog sedan några klunkar av juicen. Efter ungefär en kvart var jag färdig och lämnade köket med långsamma, tunga steg.

När jag klätt på mig stängde jag dörren till min onödigt stora walk in closet och gick istället till mitt sminkbord där jag kletade på lite mascara för att se lite piggare ut, och borstade sedan håret tills det låg perfekt.
Jag satte på mig ett par passande örhängen och packade sedan ner det sista i skolväskan. Sen var jag klar.

- Hörni, jag går nu ! Sa jag och tog på mig den sista vanten.
- Okej, hejdå gumman. Ha en bra dag !
- Hejdå. Svarade jag och stängde sedan dörren.

Bussresan till skolan tog som vanligt runt 10 minuter. Och när bussen stannat vid skolan tackade jag busschauffören för skjutsen och klev sedan av.

- Oh lord. Vem är det hon och hennes knähundar hackar på nu då ? Mummlade jag tyst för mig själv och gick lite närmre.
- T s s . . . S n y g g   t r ö j a  ! Hörde jag Amber säga - till någon jag inte kände igen - samtidigt som hon skrattade hånfullt.
- A h ,  j ä t t e  ! Fyllde sedan Dakota i.
- Vad är ditt problem Amber ? Slängde jag ur mig efter att jag trängt mig igenom folkmassan.
- Problem ? Jag har inga..
- Hah, jo det märks ju.. Inte. Svarade jag spydigt och alla "ooohh:ade".
Hon svarade inte utan vände bara på klacken och gick därifrån, med Dakota & Samantha efter sig. Även folkmassan gick därifrån och det var bara jag och jag-vet-inte-vem kvar.
- Tack. Sa han efter en lång tystnad och klämmde fram ett osäkert lèende.
- Inga problem. Bry dig inte om henne. Hon är likadan mot alla..
-.. Vad heter du förresten ? Frågade jag kort därefter.
- Justin. Och du ?
- Okej, jag antar att du är ny här ?! Jag heter Cloe.
- Aa.

* ringer in *

- Du, jag måste kila. Ses ! Sa jag och sprang bort till mitt skåp. Jag kollade snabbt på schemat som jag hade tejpat upp på skåpsdörren. Åh, Matte.
Jag drog ut matteböckerna ur skåpet och rusade iväg mot klassrummet. När jag kom in så satte jag mig ner på en sönderklottrad bänk och gjorde mig sedan bekväm. Strax därefter kom Mrs. Knight in i klassrummet med Justin efter sig.

-Tysta! Utbrast Mrs. Knight och satte sig sedan ner vid katedern.
-.. Idag har vi en ny elev i klassen, och vi hoppas att han kommer trivas. Sa hon sammtidigt som hon tittade på oss med en sträng blick. Hon tittade sedan på Justin menande att han skulle slänga ur sig något.

-Ehmm.. Jag har egentligen inget att säga ? Jag kommer iallafall härifrån Kanada. Och mitt namn är Justin, Justin Bieber. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA DELEN, VAD TYCKER NI ?
OCH KOM IHÅG, DET HÄR ÄR BARA EN TILLBAKA BLICK.. :)
BTW, NY DESIGN. TACK SÅ JÄTTEMYCKET IZABELLA ♥ OM NI INTE KAN SE DESIGNEN,TRYCK F5.

Kommentarer
Bella

hoppas ni blev nöjda!:D<3 men nu är det svarta prickar i kategorin och arkiv för mig, bredvid länkarna, är det de för er också?

2011-03-06 @ 15:35:30 | http://justinbstories.blogg.se/
Anonym

jätte bra :D undrar bara när ni kommer att skriva i nutid? :)

2011-03-06 @ 15:55:06
Becka

Meer. :D

2011-03-06 @ 16:06:21
linn'

Kommer ni fortfarande använda min "idé"? :)

2011-03-06 @ 16:09:08 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
linn'

Kul att ni tog mitt namnförslag förresten :)

2011-03-06 @ 16:13:00 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
linn'

Och bra kapitel :)

2011-03-06 @ 16:13:13 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
Bella

sv: bra! men det är konstigt, för dom var inte där när jag fixade det ^o) och drop down meny, jag tror man måste fixa lite, det är nog inte bara att lägga in :)<3

2011-03-06 @ 16:25:44 | http://justinbstories.blogg.se/
Anonym

Kanonis! ;'D

2011-03-06 @ 16:35:15
Bella

sv: jaha, ni menar så! Jo men då är det bara ni ändrar :) tror jag iaf!

2011-03-06 @ 16:54:14 | http://justinbstories.blogg.se/
Anonym

MEMEEMEMEMEMEMMEMEMEMER!

idag, snart, nu !

2011-03-06 @ 17:06:21
josefine

Åh cool är det då han inte är känd? :D mycket roligare med tillbaka blick och allt ;) väntar på mer!!!! Skitbra!

2011-03-06 @ 17:07:50 | http://josefinerosto.blogg.se/
Bella

sv: förresten har ni tagit bort bloggsvar rubriken på "framsidan"? om inte, så har den försvunnit för jag la in den :/ på testbloggen finns den och jag kopierade bara.

2011-03-06 @ 17:20:40 | http://justinbstories.blogg.se/
Elvira

meeeera!

2011-03-06 @ 19:09:12
Julia

Mera :) Jättefin design förresten! ;)

2011-03-06 @ 19:33:12 | http://tranevall.blogg.se/
Anonym

asbra

2011-03-06 @ 20:19:32
Siis

Verkar bra :D

2011-03-06 @ 20:51:50 | http://musicflower.blogg.se/
elin

asbra :D

2011-03-06 @ 21:44:07
Svarten97

Bra början ;)

2011-03-06 @ 21:46:21 | http://Svarten97.devote.se
angelica

Jättebra första del! Och bloggen är grynt fin!

2011-03-10 @ 15:26:11
Anna Törnkvist

Jätte bra :-)

2011-03-14 @ 14:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback