#Promise - Del 26

♥Tidigare:
När vi kom ut så såg jag Brooke's lillesyster Savannah sitta i soffan och lé stort emot oss. Jag log vänligt tillbaka och rusade efter Brooke in i hennes rum. Brooke har ett ganska litet, men väldigt mysigt rum. Hon har en ganska stor säng i högra hörnet och en tv i vänstra, och en stor mysig fotölj brevid av ett konstigt material. Jag satte mig i fotöljen medans Brooke slängde sig på sängen. Jag tröck fram Spotify och klickade fram Brooke's långa spellista. Hon hade massa Bieber låtar på sin lista, och det kändes grymt konstigt. Jag har för det mesta undvikit att lyssna på hans låtar, för de fick mig mest att tänka på honom. Och sakna det vi hade tillsammans.

Jag klickade på en av låtarna, vid namn Never Say Never. Och om jag ska vara helt ärlig så visste jag inte om att han hade såhär otroligt bra röst, och att han hade så grymt bra låtar...


- Ska jag hämta snacks eller nåt? Frågade Brooke och riktade blicken mot mig.
- Visst, men jag kan följa med! Svarade jag glatt och ställde mig upp.

Vi gick tillsammans bort till köket och när vi kom fram öppnade Brooke ena skafferidörren.
Hon granska hyllorna, och tog sedan ut en popcornkartong som hon höll upp framför mig.
- Blir det bra? Frågade hon sedan.
Jag nickade med ett lèende och frågade sedan om jag skulle hälla upp dricka.
- Ja, det kan du göra. Cola står längst ner i kylen. Sa hon och nickade mot kylskåpet. Jag gick dit och slet upp kylskåpsdörren. Jag tog ut colaflaskan och stängde sedan kylskåpet igen. När jag ställt colaflaskan på bardisken så öppnade jag ena skåpet och ställde mig på tå för att nå upp till glasen.
- Haha, behöver du hjälp eller? Frågade Brooke som var en aning längre än mig.
- Ja tack. Svarade jag och fnissade.
Hon tog ner två glas och räckte de sedan till mig.
- Tack! Sa jag och skruvade upp korken på flaskan.
När jag hällt upp cola i båda glasen skruvade jag på korken igen och gick sedan bort till kylskåpet för att ställa in flaskan igen.
- Du behöver inte ställa in den! Vi kan ta med flaskan till rummet, ifall det skulle ta slut alltså. Sa Brooke medans hon knappade in tiden på mikron.
- Okej. Svarade jag och vände mig om. Jag böjde mig ner till underskåpet för att ta fram en skål och när jag hittat en som var i lagom storlek tog jag ut den och stängde sedan skåpet efter mig.

Jag lutade mig mot köksbänken och Brooke kom och ställde sig brevid mig.
- När slutar hockeyn? Är det nästa, eller nästnästa vecka? Frågade hon.
- Nästa vecka. Svarade jag och gav henne ett lèende.
För det mesta brukar jag inte ha koll på datum och sånna saker, det är inte riktigt min grej.. Men ibland har jag mina stunder, haha.
 
- POPCORNEN! Utbrast jag och sprang till micron och tröck på knappen som öppnade själva mikrovågsdörren. Jag drog ut påsen, men klantig som jag är så bränner jag mig. 
-Aouch! Utbrast jag när värmen snuddade min hud.
Jag slängde (och bokstavligen slängde) upp påsen på köksbänken och rusade till kranen.

Medans jag sjölde mitt ömma lillfinger i ljumet vatten så försökte Brooke få upp påsen.
- Äntligen! Utbrast hon när hon lyckats öppna påsen. Hon hällde försiktigt upp popcornen i skålen jag plockat fram och tog sedan skålen och colaflaskan. Jag tog colaglasen och sedan gick vi tillbaks till hennes rum.
Jag ställde ner glasen på hennes databord och gick sedan fram till hennes filmhylla.
- Ska vi kolla på film? Frågade jag i hopp om att hon skulle svara ja.
- Ja, visst. Välj du. Sa hon och stängde av datorn som hon sedan ställde ner på golvet brevid sängen.

Jag drog ut några filmer som verkade bra och läste sedan handlingen på baksidan av fodralet.
- Går det bra med den här? Frågade jag och höll upp Charlie st. Cloud, den nya filmen med Zac Efron.
- Ja, jag somnade i början av den filmen, så jag har inte sett den. Svarade hon och knäppte på tv:n. Jag räckte fram filmen till henne och hon tröck in den i DVD-spelaren.

Jag tog några klunkar av min cola och tog sedan en näve med popcorn som jag tröck in i munnen.
- Mmmm, gott. Sa jag skrattandes med munnen full av popcorn.
- Haha, fräsching där. Sa Brooke och började skratta hon med.

När ungefär halva filmen gått plingade min mobil till. Jag sträckte mig efter den och kollade sedan på skärmen. 1 olästmeddelande, Justin. Ett litet lèende spred sig över mina läppar och jag öppnade fört sms:et.

*Hej Cloè, tänkte bara fråga vad du gör? ;)*
*Jag kollar på film med Brooke, dudå? :)*
*Okej, jag sitter framför datorn! Men jag ska inte störa er, hälsa! :)*
*Haha det är lugnt, men okej, det ska jag göra! :) Ses imorrn!*

Jag låste mobilen och la den sedan på samma plats som den låg på innan.
- Jag ska hälsa från Justin.
- Mh, tack! Du får hälsa tillbaks sen. Svarade hon med ett lèende och våra blickar riktades sedan mot TV-skärmen igen.

När filmen var slut stängde vi av TV:n och satte oss mitt emot varandra.
- Haha, fyfan vad du ser ut! Sa jag och började asgarva.
- Ah, okej det ska komma från rätt käft! Skrattade Brooke och torkade bort mascaran under hennes ögon.
- Kanske. Svarade jag och gav henne en blink. 

När klockan var halv två hade vi satt på oss sovkläder, borstat tänderna, tagit bort sminket och så. Vi la oss tillrätta i våra sängar och jag gav ifrån mig en gäsp.
- Haha, det är nog dags att sova nu. Sa Brooke.
- Haha, du har nog rätt, godnatt! Sa jag och vände mig sedan om.
- Godnatt. Hörde jag henne svara.
Jag hade lite svårt att sova, men efter en kort stund befann jag mig i drömmarnas värld.
--------------------------------------------------------------------------------------------
USEL UPPATERING, PÅMINN INTE SNÄLLA. LITE SEG DEL, MEN MYCKET DRAMA VÄNTAR SÅ DET ÄR BARA ATT VÄNTA OCH SE!
GLÖM INTE ATT SLÄNGA IN EN KOMMENTAR!♥ BIEBERLOOVE

Kommentarer
Linnea :)

mmer :D:D

2011-04-27 @ 23:22:00
Anonym

Asbrs

2011-04-27 @ 23:50:26
Johanna

mer mer :D

2011-04-28 @ 06:27:58 | http://johannaviveca.blogg.se/
Anonym

åh jättebra! snälla meeer! :D

2011-04-28 @ 17:48:20
elin

asbra ;D

2011-04-28 @ 20:26:31 | http://elinohrn.devote.se
linn'

Grymt! :D

2011-04-28 @ 21:08:48 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
antonia

måste säga att kapitlerna har blivit sämre och att ni har börjat blogga segare.

På Never say never hände det att det kom upp typ 2 kapitel om dagen, och jag älskade verkligen att läsa den!

Och här... kommer det bara 1 gång i veckan? Om inte mer.



COME ON! <3

2011-04-29 @ 18:20:23
Simone

Skit bra novell! Har läst den ända från början ! Jag har också en JB novellblogg - skulle vara kul om ni komenterade & följde den :)



www.bieberplace.blogg.se



Kram:)

2011-04-30 @ 11:55:45 | http://bieberplace.blogg.se/
Amandah

MERA:D

btw, jag har en fråga.. typ.

Men ungefär hur många läsare har ni per dag?!

Jag tänker på eftersom bloggen är värd sjukt mycket?:)

2011-05-01 @ 08:49:17 | http://amandaidahandersson.blogg.se/
Justin Bieber story

lääs min storyyy :)

2011-05-01 @ 22:02:57 | http://ajustinbieberstory.blogg.se/
sofie schilcher ♥

såhär dålig upptadering har ni aldrig haft tror jag :o vad har hänt ?

2011-05-02 @ 17:19:31 | http://sofieschilcher.blogg.se/
matilda

GASH! skit bra! älskar denna novellen!

Kolla in min novellblogg^^

jdrewbeebs.blogg.se

2011-05-03 @ 07:14:12 | http://jdrewbeebs.blogg.se/
Therese & Tilda - ägare

Hej & förlåt för den dåliga uppdateringen, vi vet själva att den suger, men vi kan inte skita i skolan, träningar och vänner för det. Det funkar liksom inte så.. Ni får hålla utkik, det dröjer inte så länge innan nästa kapitel kommer, tror vi iallafall! ;)

2011-05-03 @ 15:08:35 | http://justindrewstories.blogg.se/
Sandra

hej! Kolla in min justinstory blogg! :D Har precis börjat

2011-05-03 @ 18:51:51 | http://jbiebzstory.blogg.se/
SANNA

FIN BLOGG :3

2011-05-03 @ 19:40:14 | http://tintinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback