#Promise - Del 3

Tidigare:
När skoldagen var slut så sa vi hejdå och jag började knata mot ishallen som bara låg några minuter ifrån skolan.
Dags för träning.

När jag kom fram sköt jag upp den kalla, tunga ståldörren och gick sedan med snabba steg bort till tjejernas omklädningsrum med en tung väska över axeln.
- Hej. Sa jag till Brooke och Allison som satt inne i omklädningsrummet och snackade.
- Hej Cloe ! Svarade de glatt i kör.  
När vi hade fått på oss träningskläderna så gick vi ut till ishallen, och stog sedan och väntade på de andra som fortfarande var inne i omklädningsrummet och bytte om.
Efter en kort stund dök Mr. Smith och resten av tjejerna upp och vi körde igång.


Justin's perspketiv:

När jag kom hem så sparkade jag av mig skorna och slängde väskan på golvet och gick sedan upp till mitt rum. Jag startade igång datorn och loggade in på Facebook. Jag gillade några statusar, skickade vännförfrågan till Cloe Reed, pratade lite med pappa i chatten men avbröts sedan av att ytterdörren öppnades.

- Hemma ! Hörde jag mamma ropa från nedervåningen. Jag lämnade datorn på - och rusade sedan ner till nedervåningen - för att hälsa på mamma.
- Hur var det i skolan älskling ? Frågade hon när jag kommit ner.
Jag visste först inte vad jag skulle svara.. Har haft skitkul med Cloe, men Amber ? Nej, inte lika kul. 

- Sådär.. Svarade jag och log lite osäkert.
- Okej. Hurså ? Frågade hon och tittade på mig med en frågande blick.
- Äsch, det är inget ! Svarade jag och vände mig sedan om.
- Säkert ?
- Ja.. Svarade jag medans jag gick uppför trappan.
" Jag måste gå nu, vi hörs gubben ! " Hade pappa skrivit. Kul att man hann säga hejdå. Jag gick ner igen för att hämta min väska, men gick sedan upp på direkten. Jag tog ut matteböckerna, penna, sudd & linjal och satte mig sedan vid mitt skrivbord och satte igång med räkningen.  

Cloe's perspektiv:

Bästa träningen på länge. Kände att det gick riktigt bra för i stort sätt alla idag. När Mr. Smith ropade att träningen var slut åkte alla av isen och började gå mot omklädningsrummet.
- Bra träning idag tjejer ! Ropade jag när alla kommit in i omklädningsrummet och dörren stängts.
Det var liksom min " plikt " att berömma och peppa laget. Jag är ju som sagt kapten.

- Helvette.. Mummlade jag för mig själv när jag insåg att handduken låg kvar hemma på sängen.
Vad ska jag göra åt saken ? Finns inget att göra. Jag drog på mig mina mjukisbyxor, ett linne och en tjockktröja över min svettiga kropp och satte sedan upp håret i en hästsvans.

- Vi ses på Lördag. Hejdå ! Sa jag och tog upp mina saker från bänken.
- Hejdå Cloe ! Hörde jag de säga innan dörren smälldes igen.

* Ringer Will *

- Ja, hej !
- Hej pappa. Är du hemma ? Frågade jag.
- Nej, men snart. Vadåra ?
- Tänkte be dig komma och hämta mig ? Orkar inte gå idag, helt slut.
- Javisst. Parkeringen om 5 minuter ungefär.
- Tack, hejdå !

Jag la på. Låste telefonen och la sedan ner den i jackfickan.
Ca 5 minuter senare körde pappas bil in på parkeringen och stannade någon meter framför mig.
- Hej ! Sa jag när jag öppnat dörren.
- Hej gumman, hur gick träningen ?
- Skit bra. Jag tror vi har stora möjligheter att vinna cupen.
- Det låter bra !  

När jag kom hem sa jag "hej" till mamma som stog och lagade lasange. Och sedan hälsade jag på brorsan som satt och degade i soffan.

- Jag hoppar in i duschen ! Ropade jag från övervåningen och gick sedan in i badrummet. Kläderna åkte av och jag klev in i duschen och stängde glasdörren om mig. Jag vred om kranen och det lagomvarma vattnet rann långsammt ner för min kropp. När jag kände mig klar vred jag av vattnet och klev ut. Jag grabbade tag i en ljusrosa handduk som jag virade runt mitt långa, blöta hår. Och tog sedan en till handduk som jag torkade mig lite snabbt med och sedan drog runt kroppen. Jag tog ut min bodylotion - med lukt av kokos - ur badrumsskåpet och tog lite i handen. Sedan smörjde jag in hela kroppen, från topp till tå.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
HMM, VAD TYCKER NI ? :)


Kommentarer
Hanna:)

Jättebra!!, längtar till nästa:)kram hanna:)

2011-03-07 @ 15:40:00
josefine

jättebra! väntar på vad som händer i nästa ^^

2011-03-07 @ 15:45:15 | http://josefinerosto.blogg.se/
Anonym

asbra

2011-03-07 @ 16:07:01
Elise

Vad bra! längtar till nästa xD

2011-03-07 @ 17:48:56
linn'

Skitbra! :)

2011-03-07 @ 17:56:46 | http://storiesaboutjustin.blogg.se/
elin

jättebra ;D

2011-03-07 @ 20:07:38
Madde

Jätte bra, mer!

Kram!

2011-03-07 @ 20:21:18
Anonym

Jättebra, mera idag? :)

2011-03-07 @ 21:26:59 | http://tranevall.blogg.se/
Anonym

Jättebra!! MER! :D

2011-03-07 @ 21:45:33
Svarten97

awsome!

2011-03-08 @ 14:36:05 | http://Svarten97.devote.se
sanna svedin

grymt bra!

detta är en av de bästa novellerna jag läser, vilket är rätt många!:)

2011-03-08 @ 15:46:14 | http://sannasvee.blogg.se/
Jb's,wife,someday?♥

Ni skriver sällan nu för tiden!

Men en av de bästa novellerna jag har läst hittils och jag har läst MÅNGA.

Bieberhälsning<3

2011-03-08 @ 20:44:44 | http://gosupermodel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback