Never Say Never - Kapitel 93

Direkt när han tog min hand så förendrades Caitlins min. Minen gick från glad och rolig, till arg och ledsen. Varför? Det var väl inte för att vi kysstes?
Vi satt en stund och tittade på tv och det var sådär pinsamt tyst igen. Men Sandi avbröt tystnaden och ropade från nedervåningen:
-Caitlin? Chris? Dags att åka hem!


De gick ner, & vi kom efter. Efter några minuter hade de fått på sig skor & jacka, så det var dags att säga hejdå. När de sedan stängt dörren, kände jag hur skönt det var att de hade lämnat huset. Eller, Christian var det inga fel på. Men Caitlin var ju helskumm. Ena stunden pratade hon med mig som vi kännt varandra i evigheter, & sen kunde hon helt plötsligt bli typ arg & ledsen på något sätt. Fattade ingenting.

Jag gick upp på rummet, & satte på datorn. Efter kanske 2 minuter hade datorn satts på, & jag loggade in på Twitter. Jag hade rätt många nya followers, & många hade bett mig följa de, så jag gjorde så gott jag kunde. Efter kanske 20 minuter hör jag hur ytterdörren smälls upp, & det första jag hör är Caitlin's röst. & sedan hörde jag även Christan & Sandi's röster. Vad fan gör de här? Igen.

Jag stängde av datan, & gick sedan ner till nedervåningen. De andra var inne i köket, så jag gick dit.
-Hej, igen. Varför kom ni tillbaka? Sa jag när jag kommit in i köket
-Hej.. Alltså, det är värsta snökaosen ute, så trafiken står helt stilla. Så, vi tänkte stanna här över natten.
-Jaha, jobbigt. Aha, okej.
Justin la sin arm runt min midja, & jag kollade in i hans vackra ögon. Han log imot mig, & jag sträckte mig fram för att kyssa honom. Han besvarade kyssen, & jag bara log inombords. Jag kunde verkligen inte motstå hans underbara läppar.

Christian föreslog att vi skulle kolla på film innan det var dags att gå & lägga sig. & vi alla instämde. Caitlin fick äran att välja ut en film, & det blev "The notebook". Justin's favoritfilm. Även fast vi sätt den massvis med gånger, så nickade jag när hon frågade ifall den filmen dög att kolla på. 

-Någon som vill ha läsk & snacks? Frågade Justin när filmen precis börjat
-Gärna, ska jag hjälpa till? Svarade Caitlin.
-Ja tack.

Justin's perspektiv:

Jag reste mig upp & gick in till köket. Och strax därefter kom Caitlin.
-Chips eller popcorn? Frågade jag.
-Ehm.. Chips! Svarade hon.
-Okej! Kan du fixa drickan då? Tror att det står en cola i kylskåpet, annars finns det nere i källaren.
-Här var det tomt! Sa Caitlin när hon öppnat kylskåpet.
-Okej, då får du gå ner till källaren. Vill du ha sällskap?
-Visst.
Efter att jag hällt upp chips i 2 stora skålar gick vi ner till källaren. Det var kolsvart där nere, så Caitlin uppskattade nog att jag följde med. Vi hämtade 2 stora Colaflaskor, & gick sedan upp igen. 
Caitlin hällde upp drickan i 4 glas & sen gick vi in till Christian & Sandra som satt bänkade framför tv:n. Inte för att Sandra såg så intresserad ut, menmen.
Jag slog mig ner på samma plats som förut, brevid Sandra, och Caitlin satte sig på andra sidan av mig. 
Jag la min arm runt Sandra, och hon lutade sitt huvud mot min axel.

Sandra's perspektiv:

Gud, jag har verkligen ingen lust att kolla på den hära filmen. Men vad gör man inte för sina...kompisar!? Under hela filmen, låg jag lutad mot Justin's axel, & det gjorde faktiskt situationen så mycket bättre. Jag kunde känna doften av hans parfym, vilket var en underbaar lukt. När filmen äntligen tagit slut tog jag mitt glas och en av de tomma chipsskålarna & gick sedan in i köket. Jag ställde in det i diskmaskinen och strax därefter kom de andra och gjorde exakt samma sak.
-Har någon sett min mobil? Frågade Caitlin lite smått oroligt
-Nej, tyvärr. Svarade Justin
-Nej. Men vi kan väll hjälpas åt att leta efter den? Sa jag
-Ja tack. Svarade Caitlin med ett lèende på läpparna.
Christian & Justin tog övervåningen, och jag & Caitlin tog nedervåningen.
-Här, skriv in ditt nummer. Sa jag och räckte fram min mobil
Hon gjorde som jag sa, & gav sedan tillbaks mobilen till mig. Jag tröck på gröna luren och gick sedan iväg för att lyssna om jag hörde en ringande telefon. Men det var tyst. 2:a gången hörde jag inget heller. Så jag testade en sista gång, och hörde en svag signal. Som kom nerifrån?! Efter ett tag kom jag på att det finns en källare i huset. Inte för att jag visste vad mobilen skulle göra där nere, men jag gick dit iallafall.

Fy vad mörkt det var. Jag satte på ficklampan på mobilen, och ringde sedan ännu en gång. And yes, there it was. Jag böjde mig ner och tog försiktigt upp mobilen. På skärmen stog det "4:a missade samtal, från mongot Sandra". För det första, hur fan har hon fått tag i mitt nummer? & för det andra, varför är jag döpt till MONGOT sandra i hennes telefonbok? Oh gosh.. Är det hon som skickat smsen till mig?
Mer hann jag inte tänka förens Caitlin kom ner och drog mobilen ur händerna på mig.
-Åh, tack för hjälpen. Sa hon med ett lèende som var så faklst som det bara kan bli.

Vi gick upp ifrån källaren, & ropade sedan på killarna och sa att vi hittat mobilen. Eller ja.. att JAG hittat den. De kom ner, men fick sedan vända igen, för det var dags att gå & lägga sig. Caitlin & Christian gick in i gästrummet där Sandi redan låg & sov.
Jag & Justin gick först in i Jaxon's & Jazmyn's rum för att pussa på de och säga godnatt.
Sedan knackade vi även på på Erin's & Jeremy's dörr för att säga godnatt.

När vi efter en seg dag kommit i sängs, gav jag Justin en låång kyss & vände mig sedan om. Var inte ett dugg trött, så jag låg och tänkte ett tag. Helt plötsligt kom jag på en sak... Det är säkert Caitlin som skickat hotsms:en till mig!
Så, vad tycker ni? :) KANSKE blir ett till ikv, jag ska iallafall börja på ett nytt kapitel nu, så vi får se om jag orkar skriva ett helt eller om jag fortsätter imorgon. Släng gärna in en kommentar när du ändå är inne på bloggen. Kram!

Kommentarer
sandra

älskarrrrtt! :D ja tycker ni ska lägga upp mer idag:d

2011-01-16 @ 21:40:53 | http://jbiebernoveller.blogg.se/
Julia

JAG VISSTE ATT DET VAR CAITLIN! Meeer :D

2011-01-16 @ 21:50:48
Michelle Verona Sjöö

skitbra D:

2011-01-16 @ 21:55:19 | http://veronasmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback