Never Say Never - Kapitel 59

Kenny's perspektiv:
Jag trängde mig fram till båren, och snart var jag framme vid Chaz. Att se honom ligga där, halvt död, fick mig att må så dåligt.
-Kk..e.nny, stammade han
-Du kommer klara dig, sa jag och ögonen fylldes med tårar
-H..ääls.aa a..lla. O..chh hääl..s...aa San..dd..rra o..ch Justi..iin att jag är le..dse..n f..öör d..et s..om h...äände
-Chaz, DU KOMMER KLARA DIG!
-J.aag orrkkar in..tte mer.., sa han och hans ögonlock föll ihop


Chaz.

Polismännen drog bort mig, och ambulansmännen körde fort iväg, med Chaz i bilen.
-Släpp mig, röt jag till polismännen som höll i mig
Jag sprang fort till bilen, och körde sedan efter ambulansbilarna.
Bilköerna hade minskat rejält, så det var ganska lätt att ta sig fram.

Ambulansbilen stannade utanför Grady Memorial Hospital, och tog fort ut Chaz ur ambulansen. De tog såklart en annan väg, de sprang in i en ingång där det stog "Akutfall". Själv tog jag vanliga entrèn.
-Vilken sal ska Chaz Somers till?, frågade jag när jag kommit fram till receptionen
-Vem sa ni?
-Chaz Somers! Han kom nyss, vet du vilken sal han ska till??
-Eh.. Om han kom nyss så finns det inga uppgifter om honom just nu. Men sätt dig ner i väntrummet, så kommer jag och meddelar dig såfort jag vet någonting, okej?
-Okej, tack.

Jag gick bort till väntrummet och satte mig ner i på en hård, obekväm soffa. Jag tog upp mobilen, och letade fram Justin's nummer, sen ringde jag honom.
-Hej Kenny, löst sig med köerna eller?
-Hej! Eh...Ja
-Har det hänt något?
-Ah. Jag är på sjukhuset
-Va? Vad har du gjort??!
-Nej, jag mår..bra! Men, det är Chaz.
-Kenny, vad har hänt?, frågade han upprört
-Du vet, jag stog ju i bilkö eftersom det inträffade en stor olycka mitt i trafiken. Det var Chaz som råkade ut för olyckan. Jag vet inte vad som hände eller så, jag vet bara att...Chaz kanske inte kommer klara sig.
-Vi kommer, sa han och la på

Justin's perspektiv:

FanFanFan..

-Sandra, vi får ta det här en annan dag!
-Va.. Varför?
-Chaz har råkat ut för en stor olycka. Jag, eller vi, måste åka till sjukhuset. Kenny är där.
-Men kom då, sa hon och drog ut mig

När vi kommit fram till sjukhuset parkerade jag bilen fort, och sen sprang vi in. Jag såg Kenny sitta i väntrummet, med händerna för ansiktet.
-Kenny!, ropade jag & han reste sig upp
Jag kramade om honom hårt & länge.
-Vart fan är Chaz?
-Ingenaning. Tanten i receptionen skulle meddela mig såfort hon fick veta något nytt.

Vi satte oss ner och alla var tysta. Helt tyst var det. Jag höll hårt i Sandra's hand.

Sandra's perspektiv:

Chaz. Vad har du gjort?! Tänkte jag för mig själv
Han MÅSTE klara sig. Han MÅSTE. Fan, man ska inte skiljas ovänner.

Jag & Justin höll hårt i varandras händer. Plötsligt kom en vitklädd tant in till oss.
-Är ni bekanta till Chaz Sommers?
-Ja, vart är han?, sa Justin och reste sig upp
-Han ligger i koma och läget är ostabilt. Han har kanske 20% chans att överleva. Och det är inte mycket.

Jag kände hur tårarna ramlade ner för mina kinder. De där jävla 20% ska, eller MÅSTE räcka.

Kommer mer ikväll, om ni KOMMENTERAR!



Kommentarer
Julia

meeeeeeeeeer jättebra;)

2010-12-25 @ 19:50:14
Anonym

han får inte dö! :'(

MER!! :DD

2010-12-25 @ 20:05:38
Anonym

Meeeer

2010-12-25 @ 20:07:50
Anonym

jaaag vill verkligen veta vad som kommer att hända med han ni måste blogga ikväll!

2010-12-25 @ 20:31:22
Daniella

Meer snälla. Jag undrar verkligen vad som kommer hända mer mer snälla idag:)

2010-12-25 @ 20:54:10
Neejra<3'

Neeej, han år inte dö!?



meer ikväll?

2010-12-25 @ 20:59:41
frida

meer ! måste seriöst få en till ikväll han får verkligen inte dö!!: ( fortsätt!:) älskar bloggen!!:)

2010-12-25 @ 21:04:21
Celine

Jättebra!:D

2010-12-25 @ 22:05:14 | http://lillyceline.blogg.se/
Anonym

Omgg meeeeeer

2010-12-25 @ 22:27:32
Anonym

Daaaaaaaaammmppp Meeeeeeeeeeerrr så jävla bra!!!

2010-12-25 @ 22:28:52
Lina

SJUKT BRA!!! ;D

MEEEEEERR :)

2010-12-25 @ 23:18:58 | http://linaahmeds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback