Never Say Never - Kapitel 52

Vi somnade och nästa dag vaknade jag av att Justin skakade hysteriskt på mig och sa:
-Skolan!! Du har ju skola idag!
-Öhh..va?? Juste!! Jag rusade upp ur sängen och bytte snabbt om, sminkade mig och käkade en snabb frukost. 
Sen skjusade Justin mig till skolan. Innan jag gick ut sa jag:
-Tack för skjutsen! Älskar dig!
-Allt för dig Shawty! Älskar dig med.


Skoldagen rullade på, och det var nästan inga som pratade med mig om Justin.. Äntligen börjar de visa hänsyn. När sista lektionen var slut gick jag och Nathalie till våra skåp som låg brevid varandra.. Vi stog och pratade en liten stund, och packade även ner lite läxböcker i väskan..
Precis när vi skulle gå, hör jag ett gäng killar, på 3 personer, som står och snackar skit om Justin. Tillslut fick jag nog, och gick fram till en av killarna. Jag knackade honom lite lätt på axeln och sa,
-Ursäkta?
Han vände sig om,
-Nämen, är det inte bävern's gulliplutt till flickvän?
-Vad kallade du honom?
-"bäver", är det inte så han heter?, sa han och skrattade
-Vad fan är ditt problem egentligen? Skaffa dig ett liv, tack. Jag vände mig om, men hann bara gå drygt en meter, när jag kände att jag fick en hård knuff i ryggen. Jag vände mig om och knuffade honom dubbelt så hårt så han höll på att rammla omkull.
-Idiot, sa han och gav mig en rak höger, rätt på kindbenet, riktigt hårt.
Jag rammlade ihop, och kände hur allt började snurra i huvudet. Sen blev det helt svart.

När jag vaknade upp, låg jag i ett litet rum. Jag såg att skolsköterskan stog och pratade med någon. Efter ett tag, när jag piggnat till lite, såg jag att det var Justin hon pratade med.
-Hallå?, sa jag rätt tyst
Båda vände sig imot mig, och Justin kom fram till mig och kysste mig på pannan.
-Shawty, har du ont?, frågade han
-Ja.. På kinden. Jävligt ont faktiskt. Vad hände?
-Du blev nerslagen av nån..idiot..
-Juste. Av han som kallade dig bäver..
-Haha.. Vad hände egentligen?
-Asså.. Han stog och snackade skit om dig med sina kompisar. Så jag gick fram till honom och frågade vad hans problem var, då blev han förbannan och knuffade mig. Jag knuffade tillbaks, och han gav mig en rak höger.
-Säg inte att det här hände, för att du försövarade mig?
-Eh.. Jo., sa jag generat
Han gav mig en mjuk kyss, och jag besvarade den..

Jag pratade lite med skolsköterskan, och tillslut fick jag åka hem.
Justin hade tagit sin bil.. Och när vi kom ut till parkeringen, så såg vi att hans bilrutor var krossade..
-Fan, mummlade han
-Hoppas det inte var mitt fel, sa jag och kollade ner i marken
-Klart det inte var.., sa han och kramade om mig
-Jag köper nya rutor, sa han och blinkade mot mig



Justin ringde Kenny och bad honom komma och hämta oss. Det gick inte att sitta på nått av bilsäterna i Justin's bil, för det låg krossat glas inuti bilen oxå.

När vi kom hem satt det en lapp på dörren, där stog det "Hej sötnosar.. Jag är hos Ryan. Hoppas du mår bra Sandra? /Nathalie" Jag rev ner lappen från dörren, och vi gick in.
Jag hade fortfarande lite huvudvärk ifrån smällen, så jag orkade inte gära så mycket.
-Justin? Kan vi inte kolla på film och bara ta det lugnt?
-Visst. Välj en film, så går jag på toa, sa han och blinkade till mig
Jag gick fram till filmhyllan, och valde filmen American Pie, för jag kände för att skratta.. Inte sitta och deppa eller fälla tårar för att filmen var sorglig.

Filmen var ca 2 timmar lång, och när den var slut hade klockan hunnit bli halv 6. Vi bestämde oss för att laga middag ihop, till oss & de andra. Det fick blir hemmagjord pizza, enkelt och gott.

När middagen var klar, ringde vi hem Nathalie som fortfarande var hos Ryan. Och Pattie var strax hemma.

När alla äntligen satt sammlade vid middagsbordet berättade jag vad som hade hänt tidigare på dagen.. Pattie blev faktiskt riktigt förbannand. Dels för att den där killen slagit till mig så hårt så att jag tuppat av, och för att någon (förmodligen killen som slog mig och hans gäng) slagit sänder Justin's bilrutor.

Efter middagen gick Pattie ut på verandan och ringde ett samtal till skolan. Hon lät rätt upprörd, och rektorn lovade att prata med killarna dagen efter, och eventuellt skicka in de på polisförhör, för se om det var de som slagit sönder bilen....

Vad tror ni? Vilka slog sönder Justin's bil??

Imorgon blir det förmodligen bara 1-2 inlägg. För jag (Therese) slutar 18.00 i skolan. & Tilda slutar 23.00, hon har Julshow. Kommentera mkt, så blir det kanske ett extra inlägg imorgon! :D

Kommentarer
Anonym

meeeeeeeeeeeeeer

2010-12-21 @ 00:17:52
frida

meeer! så bra!:)

2010-12-21 @ 08:29:44
Anonym

Meeeer

2010-12-21 @ 08:34:17
alice isacsson

mer mer mer skeit bra <3<3 förutom att hon blev slagen och bilen men anars as-bra <3<3<3<3

2010-12-21 @ 13:25:49 | http://ultimatealice.blogg.se/
Julia

Slutar du klockan sex!?! Omg, jag slutade skolan idag, härligt! :D

2010-12-21 @ 18:23:42 | http://jumpie.blogg.se/
Traanevall ;)

Jättebra blogg :D <33

2010-12-21 @ 18:46:42
Nora

slutar du klockan sex!?

jag slutar kvart över tolv, men aja jag säger bara mer mer och ännu mer!

2010-12-21 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback