Never Say Never - Kapitel 36

Helgen rullade på.. Men var ändå sjukt seg och dyster.. Jag tänkte bara på mamma, och log sällan. Jag & Nathalie tog ledigt från skolan i några dagar, med tanke på det som hänt.. Och vi hade även planer för att börja tömma huset och flytta hem till Justin..

Efter några dagar så flyttade vi hem till Justin. Vi tömde det gamla huset, men det var svårt att se alla mammas grejer för att jag såg massa minnen framför mig.
När vi kom hem till justin så fick vi våra rum, jag och Nathalie hade samma rum hos Justin, men det var nästan bara hennes rum för att jag sov inne med Justin varje kväll. Under dagarna som vi var hemma så tittade vi på gamla bilder och videor och så fyllde vi i några papper.

Justin's  perspektiv:

Det var jättejobbigt nu när Helen hade gått bort. Det hade varit roligt att lärt känna henne bättre och så klarar jag inte av att se Sandra gråta 24/7. Det är så jobbigt att se den man älskar gråta.

Sandra och Nathalie tg ledigt några dagar från skolan för att bara vara hämma och tänka på det som har hänt. Det är nog jättejobbigt att gå igenom detta. Jag vet inte hur jag skulle klara mig om Pattie gick bort.

Nu var det helg igen, så Sandra och Nathalie har varit lediga i en vecka. Och de tycker att det snart var dags att börja skolan igen. Det kommer nog att bli tufft för de men jag kommer att vänta utanför Sandras skola varje rast.

Sandras perspektiv:
Nu har jag och Nathalie börjat fundera på att börja skolan igen. Det kommer att bli jobbigt men jag tror vi kommer klara det. Man måste ju börja någon gång och vi har bestämt oss för nu.

Justin kommer att vara med mig och hjälpa mig när jag har det jobbigt.

(Söndag kväll)

Ikväll var dagen innan "första" skoldagen. Och degt kändes ganska jobbigt. Nu bodde jag och Nathalie hos Justin och vi trivdes. Jag bestämde kläder dan innan för att det skulle bli lättare imorgonbitti.

Jag tog bort sminket och sedan tog jag en dusch och satte på mig min lila pyamas.

-Jag går och lägger mig nu, kommer du eller?!, ropade Justin
-Yepp.. Vänta lite bara..

Jag skyndade mig och jag gick och la mig tätt intill honom och jag somnade med min hand inflätad i hans...

Dagen därpå var det dags för första skoldagen efter 1 veckas ledighet. Jag väckte Nathalie & Justin, och vi gjorde frukost tillsammans.. Sen gjorde vi oss iordning, och Justin skjutsade oss till skolan.

Första lektionen gick bra, och våran magister hälsade oss välkommna.

Lite senare på dagen började dock väldigt många prata om mamma, och ställa en massa frågor,
 som t.ex "Jag fattar inte hur du klarar dig, om min mamma skulle dött vet jag inte vad jag skulle tagit mig till"
 eller "Jag beklagar din mammas död".
Och det absolut sista jag ville höra vara just ordet död.
Jag hade fortfarande inte riktigt vant mig med tanken, om att min mamma är DÖD.

Tillslut bröt jag ihop och bara sprang ut ur klassrummet, bort från skolbyggnaden, bort från skolområdet.. Jag ringde jag Justin och bad honom komma..

När han kom sprang han ut ur bilen och han såg hur ledsen jag var.. Jag känner mig så otroligt barnslig när jag gråter, men det är inget jag direkt kan rå för.. Vi stod länge och bara höll om varandra.. Men plötsligt avbröts vi av nåra  tjejer som skrek:
-OMG, DET ÄR JUSTIN BIEBER!
-JUSTIIIIIIIIIIIIIN!
-KOLLA, SANDRA KRAMAR JUSTIN..
Fan. De har kommit på oss. Alla, precis alla kommer snacka om vårat förhållande i skolan nu..

Jag sa hejdå till Justin, och gick tillbaks till klassrummet. Jag började med att be om ursäkt för att jag bara rusade iväg, men jag hade ju en anledning oxå..

Resten av dagen var det otroligt många som kom fram till mig och ställde en massa frågor, men den här gången om Justin. Alla ville att han skulle komma till skolan, alla ville ha biljetter till konserter (?), alla ville ha autografer, och ALLA nämnde hans & mitt namn stup i kvarten. Paniiiiiiiiiiiik.
-ASSÅ SERIÖST! DET RÄCKER!!
Alla blev tysta och kollade underligt på mig..
-Vafan, har du damp eller?!, hörde jag någon säga
-Kan alla bara låta mig vara ifred..Först mamma & nu Justin. Seriöst. an inte jag oxå få ha ett förhållande med någon jag älskar, utan att precis ALLA ska kommentera det?!

Jag hämtade mina saker från skåpet, tog med mig Nathalie och stack ifrån skolan. Jag orkar verkligen inte mer..

När vi kom hem sprang jag in i badrummet, stängde dörren & låste efter mig.. Sen gled jag ner på golvet längst väggen och tårarna forsade ner.. Jävla piss dag.
-Sandra, öppna, det är jag.., hörde jag Justin säga
Egentligen orkade jag inte prata med någon alls.. Jag ville bara vara ifred. Själv, helt själv. Men jag reste mig upp och öppnade, ändå.

Det är nog inte så nyttigt för dig att vara i skolan just nu.. Vi kan plugga tillsammans här hemma istället. Låter det bra?
-Ja.. Det låter bra., sa jag och kysste honom

Vill ni ha flera inlägg får ni faktiskt ta o KOMMENTERA!!!!

Kommentarer
Julia

meeeeeeeeer

2010-12-15 @ 12:46:05
Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEeeeeR

2010-12-15 @ 15:26:31
REBECCA SVENSSON.

meeeera , as grymt !

2010-12-15 @ 15:47:23 | http://rebeccasvenssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback