Never Say Never - Kapitel 2

Vi satte på en film. Vi valde filmen "the notebook" det är min favoritfilm.
Efter filmen så var det ganska sent och det var ju första skoldagen imorgon -.- boring!
Men det kanske blir kul.....



Jag vaknade av alarmet som jag ställde igårkväll.
Jag skakade lite lätt på Nathalie för att hon skulle vakna.
-Va.. Godmorgon!, sa Nathalie
-Godmorgon!, svarade jag.

Jag satte på mig en T-shrit med tryck och en blå jacka och korta shorts.

Sen var det dags att äta frukost. Tilll frukost så tog jag en macka med ost och ett glas Oboy. Medans vi åt så pratade jag och Nathalie om vår nya skola. Och vi båda hoppas att det finns nån snygg kille i skolan, haha! ;)

När jag hade ätit klart så gick jag in i badrummet och kammade håret och sen så sminkade jag mig och sen så borstade jag tänderna. 

Till skolan blev vi skjutsade av mamma.
-Tack för skjutsen!, sa jag & Nathalie
-Varsågod!, sa mamma
-Vi ses!
-Hejdå!

När vi kom till skolan så blev jag jättechockad! Det var så STORT!
Vi gick till receptionen och fick skåp och schema.
Både jag och Nathalie fick överskåp. Vi tittade på våra nya scheman och såg att vi hade Matte. Vi tog våra grejer och gick till leketionen.

När vi kom in så presenterade läraren oss för klassen och sedan gick vi och satte oss. Jag och Nathalie satte oss längst bak för vi var lite blyga och om man sitter bak så behöver man inte svara på lika många frågor.

Jag gick och bad om en mattebok och ett skrivhäfte. Boken var ganska tjock och skrivhäftet var gult.

Jag satte mig på min plats och skrev mitt namn på boken. Jag skrev Sandra och sen så skrev jag I Love JB

Jag såg att en kille petade på Nathalies rygg.
-"JB"  står för "Justin Bieber" va?
- Jaa, är det något fel med det?, sa jag kaxigt men snällt.
-Nee... bara undra.
-Okej, sa jag.
- Vad heter ni?, frågade Nathalie
- Jag heter Ryan och det här är Chaz. Vad heter ni då?
- Jag heter Sandra och det här är Nathalie.
- Okej, sa Ryan

Vi jobbade lite och sedan gick vi ut till skåpen. Och Ryan och Chaz följde efter oss när vi gick ut.

- Du, Sandra?? Vill du och Nathalie hänga med mig och Chaz efter skolan??
- Ja, för mig går det men jag ska fråga om Nathalie vill, sa jag.

Jag gick och frågade Nathalie om hon ville hänga med killarna och det ville hon.
- Ryan!!
- Ja vad? :)
- Hon vill också, så vi följer med ;)
- Okej, najjs!

Efter Engelskan så var skoldagen slut och vi var påväg mot Ryans hus, han bor i samma område som vi!

- Här bor vi också!, sa jag
- Jaha, "Ni" ?, frågade Ryan
- Ja vi bor tillsammans. Jag och Nathalie flyttade från Florida och då flyttade vi ihop när vi flyttade hit till Atlanta.
- Okey, svarade han.

Vi kom hem till Ryan och han bodde i nästan ett likadant hus som jag och Nathalie.

- Vad vill ni göra?
- Jag vet inte, svarade jag.
- Men vad vill du göra Nathalie?, frågade Ryan
- Ingen aning..

Vi satt en stund och försökte komma på något att göra men sen så sa Chaz.
- Sanning eller Konka!
- Jaa!, sa vi alla i kör.

- Okej, men först måste vi komma överens om att man måste tala sanning
- Jag talar sanning!, sa jag 
- Jag med!, sa Nathalie
- Jag med, sa Chaz!
- Eh, jag oxå!, sa Ryan lite efter

Det var Chaz som började fråga, och såklart skulle han välja nån av mig och Nathalie.. Efter att han funderat ett tag sa han,
-Okej, Sandra, gillar du någon just nu? ;)
-Haha.. Ja, eller, jag ÄLSKAR Justin Bieber! Han är så sjukt snygg och grym på att sjunga.. Fast det tycker säkert inte ni, för ni är ju killar..!, svarade jag medans jag suckade
-Vadåra? Kan inte killar oxå digga hans musik eller?, svarade Ryan
-Jodå, absolut! Men vadå, gör ni det?
-Haha, japp. Han är ju bra! 
-JAPP!!, svarade jag & Nathalie ungefär samtidigt

Nu var det min tur att fråga, och jag valde Chaz, bara för att hämnas lite..
-Hmm....   Gillar DU någon just nu?
-Nepp, faktiskt inte. Och jag lovar, DET ÄR SANT!
-Jaja, jag tror det., svarade jag

Efter att vi hade kört ett tag så blev det lite tröttsamt, fanns nästan ingenting att fråga längre.. Så vi valde att avsluta "leken" och satte oss framför tv:n, vi satte på MTV, och just då var det repris av AMA och det ville vi alla se på, så det var ett rätt enkelt val, haha!

Vi fick se när Justin vann sinna priser, och både Ryan och Chaz skrattade när jag och Nathalie gick upp i varv, fast jag förstår de, det såg säkert helt galet ut!

När klockan var ungefär 6 (Amerikansk tid) så var det dags för oss att kila hem. Vi sa hejdå till grabbarna och sen drog vi.
-Haha, sköna killar det där!, sa jag till Nathaile
-Ja, verkligen! Riktigt schyssta oxå.. Blev faktiskt lite förvånad över att de gillade Justin. Jag menar, har inte kännt en ända kille som har diggat Justin.
-Ja! Men det var ju kul, för då har vi ju nåt gemensamt med de!, svarade jag medans jag skrattade!

-HALLÅ, NU ÄR VI HEMMA!!, ropade jag när vi kom hem

Fick inget svar, så jag upprepade samma sak igen.. Fick fortfarande inget svar! Blev faktiskt lite orolig.
Jag plockade upp min telefon och knappade in mammas mobilnummer, hon svarade inte där heller.. Åhh, vad har hänt ?!


Hmm... Tror ni att det har hänt nåt med Sandras mamma?! Eller har hon bara mobilen på "ljudlös" ?!
Kommentera!!! Blir inga fler inlägg ikväll. Mer kommer imorgon!

Kommentarer
Tilda

Skitbra!! Skriv meeeeeer!!

2010-12-06 @ 22:44:34
Anonym

ååhh vilken bra novell :) skriv meeeer :D

2010-12-07 @ 00:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback