Never Say Never - Kapitel 10

Efter middagen kastade vi oss i soffan och kollade på Tv. Vi båda sommnade, och blev väckta runt 10 (på kvällen). Då gick vi upp, orde oss iordning och sen kröp vi ner i sängarna och sommnade fort!




På morgonen dagen därpå vaknade jag av att mamma kom in i rummet..
-Gumman, dags att vakna nu!
-Åhh, jag orkar inte!, svarade jag och låg kvar
-Men du, det är Fredag! En skoldag, sen är det helg! Det klarar du väl av?
-Jaja, 5 minuter till.. Du kan gå & väcka Nathalie sålänge!
-Hon är redan uppe. Men okej, 5 minuter. Men inte mer!
-Lovar..

När mamma hade gått ut ur rummet låg jag kvar en liten stund, sen satte jag mig upp. Tänkte på en massa saker, men sen kom jag på att jag inte hade all tid i världen på mig. Måste hinna fixa mig oså, vill inte att det blir lika stressigt som det blev igår..

Jag började klä på mig, men avbröts av min mobil som ringde.. På skärmen stog det "Pappa". Jag svarade.
-Hej, det är Sandra!
-Hej gumman! Hur mår du? Har ni det bra i ATL?
-Jag mår bra, och det går jättebra här. Imorgon har Justin Bieber konsert här i ATL, så jag & Nathalie ska gå på den!! Kul va?, svarade jag med värsta leèndet
-Haha, det låter toppen! Men nu måste jag rusa! Du får hälsa mamma & Nathalie! Och förresten, Camilla hälsar till dig! Ha det bra! Hejdå!
-Det ska jag göra! Hälsa tillbaka! Hejdå, vi hörs!
-Det gör vi! Puss!, svarade han & sen la han på

Det är nämligen så att mina föräldrar är skillda. Och pappa & hans flickvän Camilla bor kvar i Florida.. Vi flyttade hit för att mamma är härifrån, och hon trivdes inte så bra borta i Florida. Jag följde med henne, och på något underligt sätt kunde vi övertala Nathalies föräldrar att hon fick flytta med oss.. Ni vet inte hur glada vi blev när de tillslut sa JA!

När jag hade slutat prata med pappa fortsatte jag att klä på mig, sen sminkade jag mig & letade rätt på lite passande smycken. Efter det kilade jag ner till köket och åt frukost med Nathalie, mamma hade redan ätit klart.. Medans vi åt pratade vi om konserten och vi var verkligen såå spännda!

Efter att vi ätit klart borstade vi tänderna och fixade det sista, sen kilade vi iväg till skolan. Det var verkligen helt öde ute på skolgården.. Inte en ändå person var ute, konstigt. Men när vi kom in i skolbyggnaden var det världens ljud. Några stod och snackade, andra jagade varann och vissa stod och gapskrek tillvarandra av någon konstig anledning..?!

När skoldagen var slut gick jag, Nathalie, Ryan & Chaz hem till Ryan.. Vi satt bara i soffan och snackade om konserten, och killarna skulle visst oxå dit..

När klockan började närma sig 6 fick jag ett sms av mamma.

HEJ SANDRA!
DET ÄR MAT OM
UNGEFÄR EN KVART..
SÅ NI KAN BÖRJA GÅ
HEM NU, PUSS!

Jag sa till Nathalie att vi var tvugna att gå hem nu. 
Ryan suckade.. Men vi alla reste på oss och gick ut till hallen. Vi sa hejdå till grabbarna, och sen gick vi!

När vi kom in kände vi att det luktade underbart.. Man kände verkligen att mamma hade bakat, haha! Vi gick in till köket och på bordet stod en jättesnygg tårta.. Vi gick lite närmare, och på tårtan var det bilder på Justin Bieber, och så stog det "Bieber fever". Jag och Nathalie fnissade lite, gud så fin den var!
-Åhh, tack så mycket, den var verkligen jättefin!, sa jag
-Ja, tack!, la Nathalie till
-Hehe, kul att ni gillade den!, svarade hon

Jag & Nathalie hjälpte mamma med dukningen och sen var det dags för middag!

Efter middagen la vi oss i soffan och kollade på "American Idol" och när det var slut gick vi upp för att bestämma outfit till konserten! Först gick vi in till mitt rum och kollade vad jag skulle ta på mig. Tillslut fick det bli min lila Justin Bieber t-shirt, mörkblåa stuprörs jeans & till det vita converse.

Sen gick vi in till Nathalie, och till henne blev det hennes vita Justin Bieber t-shirt, svarta jeans & vita converse.

SNYGGT VA?!

När klockan började närma sig halv 12 blev vi rätt trötta.. Så vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Men vi tog Nathalies madrass och la brevid min säng.. Och innan vi sommnade lyssnade vi på musik, Jag satt i min Ipod i hörlurarna, och valde Justin Bieber-spellistan, Love It..♥

Vi sommnade rätt fort, och jag hade BÄSTA drömmen..
Det var så att: Jag var på konserten.. Och blev Justin's OLLG! Tänk om drömmen skulle vart sann, OMB!

Vad tyckte ni? Ska det bli spännande när de ska på konsert? Om ni undrar, så var drömmen längre.. Men jag skrev den kortfattat.. KOMMENTERA! Tipsa gärna bloggen till era kompisar. Kram!

Kommentarer
JB STORY

Hej jag heter louise och har varit med och skrivit i bieberstorys.blogg.se



Men nu har jag startat egen novellblogg, jag upptaderar minst två gånger om dagen, skulle vara roligt och du läste och skrev vad du tycker! kram :)

2010-12-08 @ 15:59:26 | http://belieberstorys.blogg.se/
Anonym

skriiiv meeer :D jätte spännande!!

2010-12-08 @ 17:01:14
sofia

meeer!!

2010-12-08 @ 17:08:04
Emma

Skiiiitbra!! :)

2010-12-08 @ 17:27:37
WilmaJ<3

Den är jättebra!! fortsätt gärna och skriv mer!!:)

2010-12-08 @ 18:28:34 | http://ilovejustinb.blogg.se/
Jovana,

hahaha, jag har en sån vit T-Shiiiirt! :o

2010-12-22 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback