Never Say Never - Kapitel 1

Hej! Den här novellen kommer att handla om Sandra och hennes bästa kompis Nathalie som flyttar från Florida till Atlanta. Nu tänker vi inte berätta mer, för det är ju meningen att ni ska ta reda på det genom att läsa kommande inlägg, eller hur? :) Nu kör vi, hope you like it!


 


                     ↑  Sandra  ↑
 

-Sandra! Du måste upp nu, vi ska packa!, sa mamma
-Okej!, sa jag och steg upp...
Hmm..vad ska man ha med sig när man flyttar till Atlanta..

Jag plockade ner mina mest värdefulla grejer och gick ner till flyttbilen.
-Åh vad bra gumman! Nu kan du ringa Nathalie och säga att vi hämtar henne om ca 10 min, sa mamma.
-Nice! Äntligen ska man flytta, flytta ifrån alla här i Florida, och dra till Atlanta!!!

(Ringer Nathalie)

-Hej!
-Tja Nathalie!
-Vi är hos dig om ungefär 10 minuter så jag hoppas att du har packat klart!
-Ja! Klart jag har! Jag var klar redan igår..
-Bra, ses.. Hejdå!
-Byee!

-Sandra, nu måste vi åka om vi ska hinna med flyget!
-Jaja, jag kommer!

(10 minuter senare)

*knack knack*
-
Hej!
-Heeej! Åh, vad kul det ska bli!
-Jaa, let's go to Atlanta!

När vi satt i bilen bad jag mamma sätta på radion, låten som spelades var Baby - Justin Bieber. Åhh, jag och Nathalie bara äääälskar Justin Bieber, han är så grymt duktig ( och enormt snygg ) !!!!
Vi började sjunga med, även mamma! Hon har nog lärt sig den nu, så mycket som jag spelat upp den ( och alla hans andra låtar, haha )

När vi kom fram till flygplatsen så kände jag hur det började pirra i magen! Tror Nathalie kände likadant!
Vi gick igenom alla kontroller och sedan började vi röra oss mot planet.

-FAN!!!
-Vad är det?, Sa jag
-Planet är 2 timmar försenat, svarade mamma..
-Typiskt!

Jag och Nathalie gick runt på flygplatsen en stund, och sen så såg vi en affär som såg ganska intressant ut. Vi gick in i affären tittade lite.

- Kolla!!, sa Nathalie
-Vad?!, sa jag
-J..u..st.in B.ie..be.r  kommer till Atlanta!!!!
-Va!?! Hur vet du det??
-Kolla!, det står på en affich! 

Jag gick till Nathalie och kollade på affichen, Hon hade rätt! det stog med stora bokstäöver "JUSTIN BIEBER CONSERT IN ATL"

OMG! Jag kunde inte tro mina ögon! Han skulle till Atlanta! Där jag kommer bo! OMG!!!
Jag och Nathalie sprang runt på hela flygplatsen och var helt galna! Vi kanske störde de på caféet men Who cares?? Justin Bieber kommer till Atlanta!!

-Vad är det??, sa mamma
-JUSTIN BIEBER KOMMER TILL ATLANTA!!
-Va?! Vad roligt tjejer! Ni kanske kan få gå på den konserten.
-Va? Bara "kanske" ,sa jag och suckade.
-Ja men det är ju bättre en "nej", sa Nathalie
-Ja, du har rätt ,sa jag

"AIRPORT ATLANTA! LAST CALL!"
Ropade de ut i högtalarna, 
-Kom tjejer, vi vill ju inte missa flyget

Vi gick och lämnade våra biljetter och sedan satte vi oss på planet!
Jag satt vid fönstret och Nathalie näst längst ut och mamma längst ut.
"Put on your seatbelt" sa de i högtalarn aoch vi gjorde som de sa.

När vi var uppe i luften så blev jag lite trött. Jag satte på mig hörlurarna och lyssnade.
Den första låten  på min spellista var Justin Bieber- One less lonely girl.
Jag satt ett tag och drömde om Justin Bieber. Jag tänkte på konserten som jag "Kanske" skulle få gå på.

Jag vaknade av att någon skakade mig,
-Sandra! Vakna vi är framme, sa Nathalie
-Va? Är vi framme?, sa jag medan jag sträckte på mig.
-Ja kom nu! vi är i Atlanta!
-Äntligen!

Jag tog mina saker och försökte ta mig ut. Men folk ska ju vara så sega nu förtiden så det tog ett tag.
Men änligen var vi ute och det var dags att hämta våra väskor.
Våra väskor kom först!
-Yes!, sa jag tyst för mig själv.

Vi gick ut och hoppade på bussen som tog oss till parkeringen och sedan på en annan buss.
Bussen körde oss till vårt nya hus.
-Här är vårt nya hus!,sa mamma stolt!
-Men gud vad fint!!,sa jag
-Jaa, västa drömhuset!, sa Nathalie

Jag och Nathalie sprang fort upp och valde rum.
Jag sprang snabbt in i rummet närmast toaletten och sa
-Mitt rum!
-Bra! för jag ville ha det andra :), sa  Nathalie och blinkade

Jag utforskade huset lite och sedan gick jag in på min laptop och kollade twitter och facebook.
Jag skrev på twitter "Hello Atlanta", och på facebook samma sak.

-Middag! Ropade mamma och jag och Nathalie gick ner.
-Vad gott det ser ut!, sa Nathalie
-Vad kul att du tycker de, sa mamma :)

Vi satte på en film. Vi valde filmen "the notebook" det är min favoritfilm.
Efter filmen så var det ganska sent och det var ju första skoldagen imorgon -.- boring!
Men det kanske blir kul...


Första Kapitlet, vad tycker ni ? :) KOMMENTERA SÅ BLIR DET FLER INLÄGG!




Kommentarer
Tilda

Gud vad bra! skriv mer!

2010-12-06 @ 20:09:01
Anonym

Vad bra! Skriv mer!

2010-12-06 @ 20:55:22
Ajbstory.blogg.se

gud så bra meerrr och jag har oxå gjort en ny blogg så snälla komentera mitt första kapitel Kramizar <33

2010-12-06 @ 21:18:34
stina

Jag gillar inte justin bieber så mycket. Men det bli nog spännande att följa. Kommer nog sitta bänkat när fler inlägg kommer :)

2010-12-06 @ 21:46:19 | http://stinaaw.blogg.se/
L E O N I E

Gud vad bra :)

hoppas ni kommer långt med bloggen vem vet ni kanske blir den största justin bieber bloggen ? :)

Keep going GIRLS :) <3

2010-12-06 @ 21:49:38 | http://happypalmqvist.blogg.se/
Sandra

SKITBRA, mer :D

2010-12-06 @ 22:09:11 | http://ssandraaas.blogg.se/
Jojo

Haha, meeeeeeeeeer! 0.0 <33

2010-12-08 @ 16:44:52 | http://johannawallen.blogg.se/
LEFFE

OMB det är var ju skit bra snälla skriv mer

2010-12-11 @ 02:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback